گوناگون

تبلیغات اسلامی ابزاری برای تنویر افكار عمومی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به یک تیرماه سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی افزود: تبلیغات اسلامی و دینی دستور خداوند است و خداوند دستور داده است که گروهی باشند تا مردم را به خیر و دین دعوت کنند.

وی اظهار داشت: اهمیت تبلیغ دینی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و از جایگاه بسیار بزرگی برخوردار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حضرت امام خمینی (ره) معتقد  است که بالاترین چیزی که انقلاب را به ثمر رسانده است تبلیغات دینی و اسلامی بوده است و به خارج هم صادر کرده است.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی و دینی برای مستضعفان مفید است و برای مستکبران مضرر است چرا که برای مستکبران از سلاح هم برنده تر است.

وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاگردان ویژه امام خمینی (ره) حجت الاسلام مطهری، حقانی به این نتیجه رسیدند که کشور به یک نهادی نیاز دارد که با ولایت فقیه باشد که بتواند نیروهای مومن و تشکل های دینی را سامان دهی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآورشد: در این راستا تبلیغات اسلامی در اول تیر 1360 به صورت نهادی منسجم و مستقل و وابسته به ولایت فقیه با فرمان امام خمینی (ره)  با  به منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی به وجود آمد.

حجت الاسلام خدایی گفت: در این زمینه 21 وظیفه به این سازمان محول شده است که تلاش در جهت توسعه افکار عمومی با استفاده ار رسانه های گروهی و فعالیت سیستم رسانه ای، برنامه ریزی و زمینه سازی برای اقدامات لازم برای هر چه فعال تر کردن برنامه ها و تاثیر گذاری آن در جامعه،  نظارت بر ترجمه متون دینی، ترجمه و انتشار این متون جهت بهره برداری در خارج از كشور ، نظارت بر چاپ و نشر قرآن كریم در سراسر كشور به ویژه مناطق محروم با همكاری روحانیت و مردم ، سازماندهی و اعزام مبلغ و مربی دینی به خارج از كشور با همكاری مراجع ذ یربط ،  هدایت و حمایت انجمن های اسلامی و تشكل های اسلامی از مهمترین وظایف این سازمان است.

وی تصریح کرد:  این سازمان نهادی است که سعی دارد برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی از ظرفیتهای مردمی استفاده کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به این امر مهم جلوی بسیاری از آسیبهای اجتماعی را می گیرد.

حجت الاسلام خدایی گفت: این سازمان در اجرای این وظایف تاکنون عملکرد خوبی داشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا