گوناگون

راهکار جدید ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش اعلام شد/ استفاده از نیروهای آموزشی دارای کسر ساعت موظف در مناطق مورد نیاز

2404270 331

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص راهکار جدید برای ساماندهی نیروهای مازاد در آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش نیروی مازاد نداریم بلکه آنان نیروهایی هستند که اضافه بر ساعات کلاس‌های ما در آموزش و پرورش حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبلاً در بخش نامه ی ساماندهی نیروی انسانی 13 راهکار اعلام نمودیم افزود: امسال برای نخستین بار از راهکار جدیدی استفاده خواهیم کرد و آنهم به کارگیری از این نیروها در سایر مناطقی است که نیاز به آنان احساس می‌شود.

ثقفی همچنین اضافه کرد: برنامه ما این است نیروهایی که ساعات خالی دارند را به سایر مناطق اعزام کنیم و با انجام این فرآیند یک نوع برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت کسر ساعت موظف نیروهای آموزشی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر قانونی ممکن است معلمی در منطقه ی یک به دلیل کسر ساعت موظف در منطقه ای 16 ساعت تدریس کند ، گفت: در لایحه‌ی خدمات کشوری بالاترین مسئول یک نهاد و سازمان می تواند برای نیروهای خودش که در کدام قسمت ادامه خدمت دهد تعیین تکلیف کند همچنین از نظر قانونی منعی در این زمینه وجود ندارد یعنی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران می تواند منطقه ی ادامه ی خدمت نیرویی که ساعات موظفش پر شده را مشخص کند و به تبع ما امسال مصمم به ا جرای این برنامه هستیم.

ثقفی با اشاره به اینکه برنامه ما این است که کل ساعات موظف نیرو را در یک منطقه ساماندهی کنیم افزود: چنانچه لازم باشد کل ساعات موظف دبیر آزاد خود را به منطقه‌ی دیگری اضافه خواهیم کرد بنابر این این مشکلی که یک دبیری بخشی از ساعات موظفش را دریک منطقه و بخشی دیگر را درمنطقه ی دیگری بگذراند به وجود نخواهد آمد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود 900 آموزگار در پایه‌ی ابتدایی و بیش از 2400 نیروی مازاد خانم در مقطع متوسطه گفت: در شهر تهران 89 درصد نیروی خانم و 11 درصد نیروی مرد است که این رقم عدم تعادل بین این دو نیروی را نشان  می دهد از دلایل عدم تعادل بین نیروی زن و مرد می توان به بازنشستگی بیش از موعد ، یک نوبته شدن مدارس و انتقال نیرو به شهر تهران که عمدتاً خانم هستند اشاره کرد.

وی در خصوص راهکار رفع این مشکل نیز گفت: استفاده از نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند یکی از این راهکارها است که البته سه سال با این موضوع فاصله داریم و در این راهکار نیز مجدداً تعداد دانشجویان مرد بسیار کمتر از دانشجویان خانم است همچنین در نظر گرفتن ردیف‌های استخدامی از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری راهکار دیگری است که تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا