گوناگون

راه آهن زنجان برای معلولان مناسب سازی می شود

81198444 5756149

به گزارش ایرنا فرهاد میرزایی روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: طبق آیین‎نامه ای که از سال 91در کل کشور اجرا شد، هر دستگاه موظف شده است سالانه 30 درصد از اعتبارات خود را به بهسازی و مناسب‎سازی ساختمان‎های خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: مناسب‎سازی برای دسترسی آسان و فراگیر همه اقشار جامعه است تا معلولان نیز همانند افراد سالم بتوانند در جامعه حضور یابند و از امکانات جامعه بهره‎مند شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان وظیفه سنگینی بر عهده بهزیستی گذاشته و ضعف در مناسب‎سازی و عدم اجرای قوانین موجود، معلولان کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

میرزایی به نظارت بهزیستی بر عملکرد سازمان‎ها و ادارات در راستای اجرایی کردن دستورالعمل مناسب‎سازی اشاره و ابراز کرد: برای مناسب‎سازی ادارات جلسات متعددی با مسوولان برگزار و در ارزیابی عملکرد راه‎آهن مقرر شد با همکاری و تعامل بسیار خوب مدیریت راه‎آهن شمال غرب جهت تسهیل رفت و آمد سالمندان و معلولان و مراجعینی که دچار مشکلات هستند پله برقی در سکوهای زیرگذر خط دو نصب شود.

وی از تهیه ویلچر برای استفاده افراد کم توان جسمی خبر داد و از مسوولان همه دستگاه‎ها و نهادهای دولتی و خصوصی خواست به برابری فرصت‎ها و منزلت معلولان احترام بگذارند و اماکن عمومی را طوری طراحی کنند که معلولیت افراد زمینه محدودیت آنان را فراهم نکند.

به گزارش ایرنا، 21 دستگاه و ارگان دولتی در پروژه مناسب‎سازی بهزیستی ارزیابی می شوند.

7318/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا