گوناگون

رسیدگی به مشکلات موجود در خوابگاه های دانشجویی به سلامت جامعه کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی حمیدیان روز یکشنبه در جلسه ساماندهی خوابگاه های دانشجویی که با حضور نمایندگان و مدیران حراست دانشگاه ها و جمعی از کارشناسان در دفتر معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل شد اظهار داشت: توجه و رسیدگی به رفع مشکلات در خوابگاه های دانشجویی و همچنین ارتقای امنیت روانی دانشجویان به سلامت جامعه کمک می کند.

وی بیان داشت:بررسی مشکلات و معضلات خوابگاه های دانشجویی و ارائه راهکار های مناسب و پیشگیرانه  از اهمیت خاصی برخوردار است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت خوابگاه های دانشجویی به عنوان سکونتگاه های موقت دانشجویان غیر بومی به توسعه کمی و کیفی این فضا ها اشاره کرد وخواستار تعاملات هر چه بیشتر مشترک میان سه حوزه دانشگاه ها، دانشجویان و والدین آنها شد.

حمیدیان برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی، ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان اعم از فرهنگی و اجتماعی و همچنین فعال سازی اتاق های مشاوره در دانشگاه ها را از جمله راهکارهای مقابله با پیشگیری از مشکلات اجتماعی دانشجویان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان گفت خوابگاه های دانشجویی  فاقد مشکلات هستند افزود: ارتقای امنیت روانی درخوابگاه های دانشجویی ازاهداف این معاونت است و توجه به این موضوع تاثیر بسزایی در سلامت دانشجویان و جامعه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست که با حضور نمایندگان دانشگاه ها برگزار شد برخی از مشکلات موجود در خوابگاه های دانشجویی و راهکار های مقابله با آن مورد واکاوی و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا