گوناگون

رسیدگی به وضعیت زنان بی خانمان در منطقه یک

زهرا مبینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران
گفت: عنصر خانواده یکی از عناصر جامعه است و مهمترین عنصر آن زن است و هنگامی که زن در خانواده دچار اعتیاد می‌شود، طرد می‌شود و این زنان طرد شده از خانواده، در شهر پراکنده می‌شوند و این مشکلات را توسعه می‌دهند.

وی بیان کرد: در بازدیدی که مشاورین شهردار از مناطق 22 گانه از سامان سرای لویزان داشتند، به این نتیجه رسیدند که وقتی مرد دچار اعتیاد و مشکلات عفونی می‌‍شود، زن خانواده را ترک نمی‌کند ولی بالعکس آن وقتی زن دچار این مشکلات می‌شود، از خانواده طرد شده و در سطح شهر پراکنده می‌شود.

مشاور شهر دار در امور بانوان منطقه یک تصریح کرد: با تماس با واحد 137 مرد یا زن بی خانمان به کمک نیروی انتظامی از سطح شهر جمع آوری می‌شود و از طریق پزشک حاضر در سامان سرا نوع بیماری آن‌ها شناسایی و سم زدایی می‌شود.

مبینی افزود:‌90 درصد زنان افرادی‌اند که طرح شده‌ و در سامان سرا از نظر بهداشتی و خوراکی مورد حمایت قرار می‌گیرند، روان کاوی می‌شوند و به خانواده‌هایشان برگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: اگر زنان دارای کار نباشند، به محل قبلی خود باز می‌گردند، پس بعد از سامان سرا وارد مدد سرا و یا مراکز کار آفرینی می‌شوند و این مراحل زیر نظر ستاد مواد مخدر و وزارت کشور صورت می‌گیرد.

مشاور و شهردار در امور بانوان منطقه یک خاطرنشان کرد: منطقه 4 به عنوان منطقه پایلوت انتخاب شده است و منطقه یک در مرحله پیگیری و مطالعه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا