گوناگون

رهبر: کارت زرد مجلس به وزیر کشور اعتراض به بدحجابی بود

81237618 5823353

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، فاطمه رهبر عصر دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در وزارت کشور افزود: کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی به خاطر مدیریت وزیر کشور نبود چرا که وی تازه وارد این وزارتخانه شده بود.

وی ادامه داد:کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی اعتراض مجلسی ها به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بود که بدبختانه نصیب وزیر کشور شد.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت:درباره بی حجابی و کم حجابی مقداری کوتاه آمده ایم و البته در سال 84 نیز راهکارهای آن به تصویب شورای عالی انقلاب رسیده و در سال های اخیر بر راهکارهای آن تاکید شده است.

وی یکی از راهکارهای پیشنهادیش در حوزه عفاف و حجاب را محرم سازی در مدارس دخترانه دانست و گفت:تشکیل مدارس دخترانه اسلامی که در آن دختران چندساعت در مدرسه به صورت بی حجاب باشند تاثیرگذاری به سزایی خواهد گذاشت.

رهبر تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز به این موضوع مهم توجه کنند و مسوولان امر در این باره اهتمام انجام دهند.

وی موضوع حجاب و عفاف را تنها مذهبی ندانست و گفت: بحث سیاسی صرف نیز در این باره مدنظر است و از سوی دشمنان دنبال می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به برخی تحرکات در روز یکم تیر اشاره کرد و گفت:گزارشاتی داشته ایم که روز یکم تیر قرار بود برخی مخالفان حجاب و عفاف در چند نقطه کانونی شورش راه بیندازند اما خوشبختانه این تحرکات کنترل شد.

رهبر در ادامه بر تولید لباس های اسلامی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تنها موسسه ای که مجوز مد اسلامی را مدنظر دارد 67 لباس مد ارائه کرده که 16مدل آن دکمه ندارد.

وی خاطر نشان کرد:باعث تاسف است که قالب مانتوهای ارائه شده در بازار بدون آستین و بدون دکمه است که از مسوولان امر تقاضا می کنیم در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند.

رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:از وزارت کشور و مسوولان امر خواهش می کنیم رقم بودجه ای لازم را برای حجاب و عفاف درنظر بگیرند و این موضوع در لایحه لحاظ شود.

سیام(3)**7261**9136**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا