گوناگون

روزی که مراجعان سامانه ثبت احوال جزو فوتی ها تلقی شدند/ اختلال برای خدمات ثبت آنی

رضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح ثبت آنی که از اول مهر سال قبل اجرا شده است، گفت: دفاتر ثبت اسناد الزاما باید اسنادشان را در ثبت آنی ثبت کنند.

وی اظهار داشت: برای ثبت آنی از سه مرکز شامل مخابرات، ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال باید استعلام گرفته شود و زمانی با سامانه ثبت سناد دچار مشکل بودیم ولی حدود یکماهی است که در استعلام از ثبت احوال با مشکل مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: اختلال و قطع مکرر سامانه ثبت احوال همواره مشکل ساز است و این مشکل در روز جاری ( دوشنبه) عجیب و غیرمنتظره بوده است.

به گفته شعبانی، امروز برای هر سندی که از ثبت احوال استعلام گرفته می شود، با وارد شدن نام متقاضی، عبارت ” فوت شده است” جلوی نام متقاضی درج می شود.

رئیس جامعه سردفترداران و دفتریاران مازندران یادآور شد: این مسئله موجب شده که با چند نفر از متقاضیان تماس گرفته شود و صحت و سقم وفات یا زنده بودن متقاضی مورد پرسش واقع شود.

شعبانی یادآور شد: ایراد و اختلال در سامانه سبب سرگردانی متقاضیان و اختلال در ایجاد کار دفاتر اسناد شده است و متاسفانه امروز، سامانه ثبت احوال، همه متقاضیان را فوت شده قلمداد می کند.

وی با اشاره به فعالیت 350 دفترخانه ثبت اسناد در استان گفت: تا آنجائیکه در جریان هستم، امروز هیچ دفترخانه ای نتوانست سندی را ثبت کند.

وی با بیان اینکه، بین آمار پیش نویس و آمار ثبت سند فرق وجود دارد، گفت: اختلال در سامانه سبب اختلال در کار دفاتر شده است.

شعبانی با اشاره به مزیتهای ثبت آنی گفت: کنترل اسناد از طریق فیلترهای مختلف از مزایان ثبت آنی است و در مجموع می توان به آن نمره قبولی داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مواقع بروز اختلال و مشکل، هیچیک از ادارات و سازمانهای تابعه مانند ثبت احوال پاسخگو نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا