گوناگون

تامين قطعات هواپيما توسط غربي‌ها نمايش خيمه شب بازي بود

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا مرتضي‌زاده صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در فرودگاه بين‌المللي زاهدان بيان داشت: تعداد زيادي از هواپيماهاي جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر به دليل تحريم هاي ظالمانه و كمبود قطعات زمينگير و از ناوگان پروازي خارج شده است.

وي با اشاره به اينكه تحريم‌ها با ادعاي حقوق بشر كاملا مغايرت دارد افزود: شركت هواپيمايي آسمان همچون ساير شركت‌هاي هواپيمايي در تامين قطعات با مشكل مواجه است.

وي افزود: هر چند كه غربي‌ها ادعا داشتند كه در تامين قطعات هواپيما به ايران كمك خواهند كرد اما با تعيين  شرط سني در عمل هيچ كمكي به اين موضوع نكردند.

مرتضي‌زاده ابرازداشت: بعد از توافقات ژنو مقرر شد به هواپيماهايي كه  قبل از سال 1975 توليد شده قطعات و خدمات ارايه شود و اين درحالي بود كه اكثر ناوگان عملياتي هواپيمايي ايران پس از سال 1975 خريداري شده است و شامل این شرط نمی‌شود.

مسافران خطوط هوايي با اطمينان خاطر سفر كنند

مرتضي‌نژاد تامين قطعات و ارايه خدمات از طرف كشورهاي اروپايي را يك بازي خواند و ادامه داد: با وجود تحريم‌هاي ناعادلانه كه كاملا با حقوق بشر در تضاد است اما شركت هواپيمايي آسمان سعي كرده است تا بالاترين استاندار لازم و ايمني پرواز را براي مسافران خود فراهم کند. 

وي با اشاره به وقوع حادثه فرود اضطراري فوكر 100 در فرودگاه زاهدان بيان داشت: علت اين حادثه هنوز توسط كارشناسان در دست بررسي است و در اين راستا تمامي گزينه ها و احتمالات مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهد گرفت.

وي بيان داشت: به منظور تامين امنيت لازم و رعايت تمامي استاندارد هاي موجود كادر پروازي و فني اين شركت به طور مستمر تحت آموزش قرار دارند و جاي هيچ گونه نگراني براي شهروندان در اين رابطه وجود ندارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر موتورهاي هواپيماي سانحه ديده در فرودگاه بين المللي زاهدان باز و به منظور استفاده در ناوگان هواپيمايي شركت به تهران منتقل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا