گوناگون

رویکرد اقتصادی کشور به سمت رویکرد استفاده از اقتصاد کرانه‌ای تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در جشنواره ملی دانایی محور خلیج فارس با اشاره به اهمیت خلیج فارس برای کشور و استان بوشهر اظهار داشت: خلیج فارس در دنیا به عنوان مهمترین آبراه اقتصادی، فرهنگی و علمی شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس سومین آبراه مهم جهان است، افزود: استان بوشهر نیز بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد و به همین دلیل از جایگاه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مهمی در سطح جهان برخوردار است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در سطح جهان میزان ناخالص ملی کشورهای پیشرفته 50 درصد است، تاکید کرد: تولید ناخالص ملی ایران کمتر از سه درصد است و لازم است که تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصادی کشور، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی دارند و باید اقتصاد غیر کرانه‌ای که از اشتباهات رژیم‌های گذشته است به رویکرد استفاده از اقتصاد کرانه‌ای تغییر کند.

صفایی بوشهری خواستار تلاش برای رسیدن تولید ناخالص ملی کشور به نرم جهانی با استفاده از اقتصاد دریایی و کرانه‌ای با مدیریت جهادی و عزم ملی شد و گفت: در عرصه‌های علمی نیز باید تلاش کنیم تا به خودکفایی علمی برسیم.

ارسال 91 طرح به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز در این آئین به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: کشف ایده های نو، ایجاد ارتباط میان پژوهشگران، نوآوران، فن آفرینان و صنعتگران و ایجاد فضای رقابت و توسعه نوآوری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دکتر مهدی محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی، اضافه کرد: برگزاری جشنواره خلیج فارس نقش مهمی در افزایش طرح‌های پژوهشی دارد و باعث اعتلای نام خلیج فارس در میان مجامع علمی منطقه ای و بین المللی می‌شود.

وی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره، بیان داشت: 91 طرح به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس بوشهر ارسال شد که 9 طرح بعد از داوری به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر خاطرنشان ساخت: محورهای تخصصی چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس عبارت بودند از نفت، گاز و پتروشیمی، برق و الکترونیک بیوتکنولوژی دریایی و نانوتکنولوژی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا