گوناگون

رییسی: راهکارهای پایش کیفیت و کمیت جرم در قوه قضائیه تدوین شده است

81189263 5739835

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر چهارشنبه در نشست شورای قضایی گیلان و در جمع مسوولان دادگستری، روسا و دادستان های استان اصلاح قوانین دادرسی کیفری و آیین نامه های گروه های شغلی قضات را تشریح کرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود قاضی در واحدهای قضایی کشور افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه، چهار هزار قاضی به قضات کشور افزوده می شوند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنانش از عزم دستگاه قضایی برای مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی خبر داد.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: کارنامه عملکرد قوه قضاییه در سال های اخیر نشان از این دارد که دستگاه قضایی، عزمی جدی برای برخورد با فساد دارد.

وی بیان کرد: در ابتدای امر ، معتقدیم که برای از بین بردن زمینه های فساد، سیستم و نظام بانکی باید اصلاح شود و دستگاه اداری کشور باید بسترهای فساد را شناسایی و نسبت به اصلاح آنها اقدام کنند.

احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به آمار کم جرایم خشن در استان گفت: دستگاه قضایی با نگاه توسعه محور و حفظ حقوق بیت المال، برنامه مدونی را تدوین کرده تا اطاله زمان دادرسی و پیگیری پرونده های شوراهای حل اختلاف، تا حد زیادی کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه امروز (چهارشنبه) نیز در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلی بزرگ رشت سخنرانی کرد.ک/3

7295/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا