گوناگون

رییس کل دادگستری کرمان: مفاسد اقتصادی با عدالت و رفاه کاهش می یابد

81214367 5783716

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈعلی توکلیˈ عصر سه شنبه در نشست شورای قضایی استان کرمان با اصناف، با اشاره به این فرموده امام صادق (ع) که مردم به امنیت، عدالت و رفاه نیاز دارند، افزود: اگر این سه مورد با هم محقق شود موجب پیشرفت و آرامش جامعه می شود و در پرتوی آن، مردم از یک زندگی متوسط بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: دولت ها باید به امنیت، عدالت و رفاه به عنوان یک کالای عمومی نگاه و همواره برای تحقق آن اقدام کنند.

وی با اشاره به این که امنیت به معنای محیط عاری از تهدید است، اظهار کرد: فضای جامعه باید به نحوی باشد که برای سرمایه گذاری و سایر رفتارهای فردی و اجتماعی نگرانی وجود نداشته باشد.

رییس دستگاه قضایی استان کرمان، عدالت را به معنای توزیع همه امکانات با شرایط مطلوب دانست و گفت: منظور از عدالت این است که اجازه بهره برداری از منابع خدادادی به افراد واجد شرایط متقاضی داده شود.

وی با اشاره به مفهوم عدالت قضایی تصریح کرد: زمانی می توانیم زندگی متوسطی را برای مردم ایجاد کنیم که در کنار عدالت اقتصادی عدالت قضایی نیز ملاک عمل باشد و دستگاه قضا با همه به طور یکسان برخورد کند.

حجت الاسلام توکلی عنوان کرد: عدالت مالیاتی نیز به معنای آن است که در کنار دریافت مالیات از واحدهای کوچک اقتصادی، از کارخانجات بزرگ نیز مالیات دریافت شود.

وی تاکید کرد: با تحقق عدالت همه جانبه در جامعه، رفاه نیز خود به خود حاصل می شود.

وی ادامه داد: در هر مساله اقتصادی که وارد می شویم پای یک بانک را می بینیم، زیرا برخی بانک ها پس از واگذاری تسهیلات، نظارتی انجام نمی دهند.

رییس کل دادگستری کرمان گفت: هم اکنون بانک ها آنقدر که پیگیر معوقات خرد هستند در پیگیری معوقات کلان توجه لازم را ندارند.

وی با بیان این که در دستگاه قضایی بسیار تلاش شده که در وصول مطالبات بانک ها به آنها کمک شود، افزود: بانک نباید به همه بدهکارن با یک چشم نگاه کند بلکه باید شرایط افرادی که تسهیلات دریافت کرده و زمینه ای که این تسهیلات را در آن خرج کرده اند بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه اصناف خدماتی واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده هستند، گفت: درباره واگذاری نام مالخرها به اتحادیه مربوطه مشکلی نداریم و در این رابطه پس از بررسی های لازم اقدام می شود.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اینکه اصناف در امنیت نقش دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال صنف پوشاک وقتی لباسی تولید کند که موجب خودنمایی افراد شود امنیت روانی و اخلاقی جامعه را خدشه دار می کند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی افراد تا زمانی است که به امنیت دیگران ضربه ای وارد نشود و توقع داریم با اصنافی که امنیت روانی و اخلاقی جامعه را بر هم می زنند، برخورد شود.ک/2

7440/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا