گوناگون

زاکروني: اهميت بازي ژاپن بي‌خوابم نمي‌کند

آلبرتو زاکروني اعلام کرد که انتظارات فراوان از تيم ملي ژاپن در اولين ديدار اين تيم در جام‌جهاني 2014 برزيل مقابل ساحل عاج، او را بي‌خواب نخواهد کرد.

با وجود اينکه ژاپن توانست بازي باخته مقابل زامبيا را با پيروزي چهار بر سه عوض کند تا پنجمين برد متوالي در ديدارهاي تدارکاتي‌اش را به دست آورد، کارشناسان هنوز نمي‌دانند بايد چه انتظاري از اين تيم در رقابت‌هاي جام‌جهاني داشته باشند.

ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي چلسي معتقد است که يونان و ساحل عاج از اين گروه صعود مي‌کنند؛ در حالي که مايکل اوون اعلام کرد شاگردان زاکروني مي‌توانند شگفتي‌ساز اين مسابقات نام بگيرند اما زاکروني اعلام کرد که به خصوص پس از اظهارات کيسوکه هوندا در خصوص شانس ژاپن براي قهرماني در جام‌جهاني،‌ توجهي به باورهاي ديگران درباره فرصت‌هاي ژاپن براي موفقيت در برزيل ندارد.

سرمربي تيم ملي ژاپن اظهار داشت: فقط از دو مربي بسيار بزرگ (مورينيو و ليپي) نام برديد و حتي آنها هم نمي‌توانند بگويند که ژاپن در جام‌جهاني چه عملکردي خواهد داشت. اين نشان مي‌دهد که هيچ چيز در فوتبال قطعيت ندارد. همه ما با آنچه که باور داريم مي‌توانيم انجام دهيم، به اين مسابقات مي‌رويم.

وي افزود: تنها چيزي که از آن اطمينان دارم، اين است که تنها کسي هستم که مسئوليت تيم را برعهده دارم. بازيکنان من مي‌دانند که تنها چيزي که از آنها مي‌خواهم اين است که صد در صد روي بهتر بازي کردن از حريف تمرکز کنند.

ژاپن تحسين بسياري را نسبت به خط حمله تيمش برانگيخته است اما خط دفاعي اين تيم مشکلاتي دارد. غول‌هاي آسيايي تنها يک بار در 9 مسابقه دروازه تيمشان را بسته نگه داشتند و در اين مسابقات 13 گل دريافت کردند.

يوتو ناگاتومو، مدافع تيم ملي ژاپن گفت:‌ من فکر مي‌کنم وقتي در بازي‌هاي اخير گل خورديم به اين دليل بود که نتوانستيم ضربات آخر را خوب بزنيم. ترجيح مي‌دهم با بهترين بازي‌ام هجومي به ميدان بروم تا اينکه روي دفاع تمرکز کنم.

وي ادامه داد: چهار سال براي همين تمرين کرديم و مطمئنيم که کارمان را درست انجام خواهيم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا