گوناگون

زایمان طبیعی درگچساران بااجرای طرح تحول نظام سلامت20درصد افزایش یافت

81199651 5758158

به گزارش خبرنگار ایرنا، ستار اسدپور پیش از خطبه های نمار جمعه گچساران افزود: تعداد زایمان طبیعی در مدت زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان گچساران بر اساس جمعیتی بیشترین آمار را نسبت به زایمان سزارینی دارد.

وی بیان کرد: در حالی که آمار زایمان سزارین در شهرستان گچساران در این مدت از 70 درصد به 50 درصد کاهش داشته است.

اسدپور با اشاره به رایگان بودن زایمان طبیعی با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح افزایش زایمان طبیعی است.

وی عنوان کرد: زایمان طبیعی مزایای قابل توجهی برای مادر و نوزاد دارد.

اسدپور با اشاره به افزایش 10 درصدی بیماران بستری در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان گچساران، ابراز داشت: با اجرای این طرح روستاییان تنها پنج درصد و ساکنان مناطق شهری نیز 10 درصد هزینه های درمان را پرداخت می کنند و مابقی هزینه ها از سوی دولت تامین می شود.

وی جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای خرید دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی، ارتقای کیفی وضعیت تخت های بیمارستانی، حفاظت مالی از بیماران خاص و نیازمند، ارتقای سطح بهداشت اتاق بیمار و امکانات رفاهی را از سایر اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

اسدپور دریافت بسته بهداشتی شامل لباس، مسواک، لیوان، قاشق، چنگال، دمپایی و حوله به بیمار حین ورود به بیمارستان را از مزایای اجرای این طرح دانست و افزود: تمام خدمات تشخیصی و آزمایشی از سوی بیمارستان انجام شده و همراه بیمار برای انجام هیچ کاری به بیرون از بیمارستان مراجعه نخواهد کرد.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 93 همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران آغاز شده است.

7461/671

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا