گوناگون

عمل به دستورات قران باید جدی گرفته شود

81199641 5758139

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحسن قرائتیˈ عصر جمعه در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس، گفت: قرآن پر از رمز و کدهایی است که فهمیدن آن و عمل به آن برای به سعادت و کمال رساندن انسان کافی است.

وی بابیان اینکه به برکت جمهوری اسلامی ایران کرسی های تلاوت و حفط قرآن در سراسر کشور برپا است، افزود: قرائت و حفظ قرآن یک ارزش است اما عمل به دستورات قرآن بسیار مهمتر است که باید یک بازنگری درآن صورت گیرد.

حجت الاسلام قرائتی باتاکید برضرورت تربیت فرزندان و نسل آینده براساس دستورات قرآن، اضافه کرد: بهترین خدمت فرهنگی درجامعه آموزش قران و سپس تفسیر آن به نسل جوان و دیگر افراد جامعه است.

وی همچنین بامهم دانستن پرداخت زکات دراسلام، تصریح کرد: مهمترین ثمره پرداخت زکات درجامعه اسلامی از بین رفتن فقر و فقرا است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بااشاره به بهتر شدن روند پرداخت زکات درجامعه، خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 20 درصد واجدین شرایط، زکات پرداخت می کنند که کافی نیست.

حجت الاسلام قرائتی همچنین با مهم دانستن اقامه نماز درجامعه نیز گفت: اگرچه نماز مختص دین اسلام نیست و قبل از اسلام دیگر ادیان نیز نماز را برپا داشتند اما مسئله نماز در اسلام بسیار مورد تاکید قرار دارد و اگر به جماعت اقامه شود، ثواب بسیاری دارد.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک سالروز ولادت امام مهدی(عج) به برخی سوالات در خصوص چرایی غیبت این امام همام، به حدیث ثقلین که مورد تایید شیعه و اهل سنت است اشاره نمود و گفت: براساس این حدیث نبوی قرآن و عترت از هم جدا نیستند.

حجت الاسلام قرائتی اضافه کرد: براساس این حدیث و نیز استدلال قرآنی، امام معصوم حجت خدا در زمین هستند و اگر خدا دست انسان را در دست غیر معصوم می گذاشت، ظلم به هستی بود زیرا فلسفه هستی آفرینش انسان و فلسفه خلقت انسان نیز عبادت است.

وی انقلاب اسلامی را متعلق به شیعه و اهل سنت دانست و تصریح کرد: این انقلاب برغم توطئه های دشمنان هر روز قدرتمند تر از روز قبل به حرکت الهی خود ادامه می دهد.

در این آیین که در مدرسه علمیه منتظریه گنبدکاووس برگزار شد، امام جمعه و جمع کثیری از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا