گوناگون

ساماندهی 510 هیئت مذهبی در قرچک/ مسئولان هیئت ها از پرداختن به مباحث خرافی بپرهیزند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن منتظری پیش از ظهر امروز  در جمع مسئولان و متولیان هیئات مذهبی قرچک با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: از ماه های گذشته جلسات متعددی با محوریت کانون مداحان و مسئولان هیئات مذهبی در سطح شهرستان برگزار شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: محرم از جمله بهترین و کم نظیرترین فرصت هایی است که باید همه متولیان فرهنگی و مسئولان هیئات در جهت نشر معارف اسلامی و دینی تلاش کنند زیرا در این ماه جوانان و نوجوانان زیادی با مراکز دینی و مذهبی مأنوس می شوند.

وی ادامه داد: برخی از جوانان و نوجوانان را فقط می توان در ایام محرم در حسینیه ها، مساجد و اماکن مذهبی یافت به همین خاطر باید متولیان فرهنگی و مسئولان هیئات با برنامه ریزی مناسب و اصولی زمینه جذب آینده سازان کشور را فراهم کنند.

منتظری اضافه کرد: دشمن با تمام ابزارها و امکانات خود تلاش می کند تا اعتقادات و باورهای دینی جوانان کشور را سست کرده و ارزشهای غربی و ضد دینی را جایگزین کند و باید از فرصت محرم برای خنثی سازی توطئه های دشمن بهره گرفت.

این مسئول نقش سخنرانان و مادحین را در دهه محرم بسیار مهم دانست و تأکید کرد: سخنرانان و مادحین باید مطالب به روز و متنوع که مبنا و سند محکم دارد  را برای جوانان بازگو نمایند به همین خاطر باید مسئولان هیئات از پرداختن به مباحث خرافی جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: بیش از 510 هیئت در شهرستان قرچک در طول ماه محرم فعال بوده و در شب های محرم برنامه سخنرانی و عزاداری را برگزار می کنند که هر یک از این هیئت ها عموما متعلق به یکی از مناطق کشور بوده و می توانند خرده فرهنگ های موجود در شهرستان را به فرهنگی واحد در عزاداری سید و سالار شهیدان تبدیل کنند.

مسئولان هیئات مذهبی قرچک نیز در این همایش تأکید کردند: با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) یکی از موارد مهمی که تمام هیئات مذهبی باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که از ایجاد اختلاف با یکدیگر بپرهیزند و از خرافه گویی دوری جویند و نظم و انضباط از سفارشات تاکید شده در دین مبین اسلام است و رعايت شور و شعور در مجالس عزاداري حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ارائه الگوي مناسب رفتاري مسئولين هيئت و توجه به فريضه مهم امر به معروف و نهي از منکر باید سرلوحه فعالان هیئات مذهبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا