گوناگون

کیفیت هوای البرز امسال چگونه بود؟

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان البرز گفت: توزیع بنزین یورو چهار نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوای استان داشته است.

کیوان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: بنزین یورو چهار چون دارای بنزن و ترکیبات هیدروکربنی بسیار پایین است و ذرات معلق حاصل از سوخت این بنزین بسیار پایین است، باعث می‌شود هوا کمتر آلوده شود.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری 15 روز از هوای استان پاک بود که این آمار در مدت مشابه سال قبل تنها سه روز بوده است.

رحیمی ادامه داد: 16 روز از هوای استان در ماه فرورین سال جاری سالم بوده و طی این ماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: در اردیبهشت ماه سال 92 وضعیت پاک در هیچ یک از روزها مشاهده نشده در حالی که در اردیبهشت ماه سال 93 این وضعیت در 9 روز از این ماه مشاهده شده است .

این مسئول یادآورشد: 22 روز از هوای استان در اردیبهشت سال جاری سالم بوده است .

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان البرز در خصوص وضعیت هوا در خرداد ماه سال جاری، افزود: در این ماه یک روز از هوای استان در وضعیت پاک و 29 روز نیز در وضعیت سالم بوده است.

وی ادامه داد: در خردادماه امسال وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها وجود نداشته است و در تیرماه سال 92 و 93 وضعیت پاک در هیچ یک از روزها مشاهده نشده است.

وی در خصوص وضعیت هوای سالم در تیرماه سال جاری و سال 92 گفت: در تیرماه سال 92 استان البرز 15 روز و در تیرماه سال جاری21 روز هوای سالم داشته است.

وی تأکید کرد: هم‌چنین وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در تیرماه امسال هفت روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش روز کاهش داشته است.

محمدی در خصوص وضعیت کیفی هوا در مردادماه سال جاری نیز افزود: دو روز از روزهای مرداد ماه سال جاری در وضعیت پاک، 19 روز سالم و 9 روز نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی در پایان گفت: در کل وضعیت کیفی هوا در ماه‌های سال جاری به نسبت مدت مشابه در شرایط مطلوب‌تری قرار داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا