گوناگون

سه طرح اقتصادی در رودان به بهره برداری رسید

81193205 5747117

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودان یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه ها در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به رسالت بسیج سازندگی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛ افزود: طرح پرورش ماهیان گرم آبی آب شیرین، کارگاه تولید کود ورمی کمپوست و تولید قارچ در قالب طرح های بسیج سازندگی با هدف رشد و توسعه اقتصادی در این شهرستان اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار عباس زجردور اظهار کرد: این سه طرح با اعتباری معادل 250 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در سال 92 و بخش خصوصی اجرا و برای 11 نفر از اهالی منطقه بصورت مستقیم؛ اشتغال ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: طرح پرورش ماهیان گرم آبی آب شیرین در فضایی به مساحت یک هزار متر مربع و باهزینه معادل 100 میلیون ریال از محل تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش رودخانه شهرستان رودان اجرا شده است.

زجردور با بیان اینکه با اجرای این طرح برای پنج نفر از اهالی منطقه بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است؛ اضافه کرد: سالیانه شش تن ماهی کپور، فیتو و آمور به ارزش 600 میلیون ریال تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی بیان کرد: کارگاه تولید کود ورمی کمپوست نیز در فضایی به مساحت 12متر مربع و با اعتباری معادل 50 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح اقتصاد مقاومتی در شهر رودان اجرا شده است.

زجردور با اشاره به اینکه در این طرح؛ کود ورمی کمپوست بصورت سبدی و حوضچه ای تولید می شود؛ اضافه کرد: در هر دوره 45 روزه یک تن کود تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به آغاز بکار کارگاه تولید قارچ در رودان خاطر نشان کرد: این طرح در فضایی به مساحت 24 مترمربع و با ظرفیت هشت قفسه اجرا و راه اندازی شده و در هر دوره 60 روزه میزان 700 کیلوگرم قارچ تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

زجردور با بیان اینکه با اجرای این طرح برای پنج نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است؛ اضافه کرد: برای راه اندازی این طرح اعتباری معادل 100 میلیون ریال شامل 50 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح های اقتصاد مقاومتی و 50 میلیون ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

این مسوول معرفی و بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی های معطل مانده شهرستان، نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار، رشد، رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه را از جمله اهداف اجرای طرح های مقاومتی در شهرستان رودان برشمرد.

زجردور اضافه کرد: هم اکنون سه کارگاه تولید قارچ، 12 کارگاه تولید کود ورمی کمپوست و دو سایت پرورش ماهی از محل اعتبارات طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اجرا و برای 82 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی با قدردانی از همکاری ادارات و نهادهای شهرستان رودان با بسیج سازندگی در اجرای طرح ها، بیان کرد: بسیج سازندگی با تمام توان علمی، تخصصی و نیروی انسانی خود آماده همکاری با دستگاه های اجرایی برای تحقق برنامه های اقتصادی و عمرانی بویژه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می باشد.

زجردور در پایان غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، کمک به دولت در خدمات رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و مناطق محروم و مرزی و تلاش در راستای شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال را از جمله مهمترین اهداف بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

شهرستان رودان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد؛ براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.

رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/3

7196/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا