گوناگون

پیش‌بینی تولید 10 هزار تن آفتابگردان در‌ کرمانشاه ‌

کارشناس مسئول دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال در مجموع 10 هزار تن آفتابگردان در این استان تولید شود.

مجتبی حاتمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، سطح زیر کشت آفتابگردان استان کرمانشاه در سال جاری را 5000 هکتار دانست و گفت: پیش بینی می‌شود امسال 10 هزار تن انواع آفتابگردان در این استان تولید شود.

وی متوسط عملکرد آفتابگردان را دو تن در هکتار دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته شش هزار و 100 هکتار از اراضی استان زیر کشت آفتابگردان رفته بود، گفت: سال گذشته در مجموع یازده هزار تن آفتابگردان در این استان تولید شد.

حاتمی دلیل کاهش سطح زیر کشت آفتابگردان در سال جاری را توسعه علف هرز انگلی گل جالیز در مزارع آفتابگردان دانست و اظهار کرد: از آنجایی که هیچ سمی برای کنترل این علف هرز وجود ندارد، شیوع آن باعث کاهش سطح زیر کشت آفتابگردان شده، زیرا این علف هرز باعث کاهش عملکرد مزارع آفتابگردان می‌شود.

کارشناس مسئول دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 90 درصد آفتابگردان کشت شده در استان در شهرستان های سنقر و کلیایی و صحنه کشت می‌شود، رقم آفتابگردان کشت شده در استان را رقم محلی عنوان کرد.

‌به گفته حاتمی، برداشت آفتابگردان در استان کرمانشاه از اوایل مهر‌ماه آغاز شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا