گوناگون

همكاري دوجانبه كانون کودک و نوجوانان کرمان و صدا و سيما براي توليد برنامه هاي كودك

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجعليخان حاكمي مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان عصر امروز طي نشستي با معاون سيما و مدير گروه توليد برنامه هاي كودك  صدا و سيماي مركز كرمان با بيان اين كه دو نهاد فرهنگي كانون پرورش فكري و صدا و سيما از يك خانواده هستند گفت: هدف و رسالت اصلي كانون  پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان براساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و همکاری و مشارکت  براي توليد برنامه هاي با كيفيت براي  نسلي كه آينده ساز ايران اسلامي خواهد بود گام موثری برای رسیدن به این هدف است.

گنجعليخان حاكمي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر اينكه صدا و سيما با شيوه اي هنرمندانه و غير مستقيم مُبلغ اهداف انقلاب و اسلام است، اذعان داشت: كانون پرورش فكري نيز مفاهيم تربيتي را با استفاده از شيوه هاي جذاب و خلاقانه به كودكان و نوجوانان منتقل مي كند و پيوند بين كانون و صداوسيما مي تواند باعث ارتقاء سطح كيفي برنامه هاي توليدي براي اين قشر از مخاطبان باشد.

مدير كل كانون كرمان، برند كانون را يك برند معتبر، جهاني و مورد اعتماد خانواده ها عنوان كرد و افزود: مربيان و كارشناسان سه حوزه فرهنگي، هنري و ادبي كانون از توان و ظرفيت بسيار بالايي برخوردار هستند و استفاده از اين توان و ديدگاه هاي خلاقانه آن ها مي تواند در تنوع بخشي و نوگرايي برنامه هاي توليدي صدا و سيما به عنوان يك رسانه ملي و شناخته شده در بين خانواده ها، بسيار كاربردي و مفيد باشد.

در ادامه اين نشست، نجم الديني معاون سيماي كرمان با بيان اين كه هدف برنامه سازان اين است كه برنامه هايي با كيفيت براي كودكان و نوجوانان توليد شود تا بتوانيم نسلي خلاق و با نشاط  را براي آينده كشور پرورش دهيم افزود: براي رسيدن به اين هدف بايستي تحولي در حوزه كودك و نوجوان اتفاق بيافتد و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به عنوان متولي اصلي اين حوزه مي تواند در بخش محتوايي برنامه ها با صدا و سيما مشاركت و همكاري بيشتري داشته باشد.

وي با بيان اين كه براي توليد برنامه هاي جذاب و مخاطب پسند بايستي به نيازهاي روز كودكان  توجه شود يادآور شد: نهادهاي فرهنگي نيز بايستي در اين مسير با قشر كودك و نوجوان جامعه همگام و همراه باشند.

معاون سيماي مركز كرمان گفت: در بازديد از بخش هاي مختلف كانون شاهد اين بوديم كه بسياري از فعاليت هاي انجام شده قابليت تبديل به يك طرح تلويزيوني را دارد، چرا كه با نياز مخاطب همخوان است.

مولايي مديرگروه توليد كودك صداوسيماي كرمان نيز با بيان اينكه تلاش ما حفظ و اشاعه آداب و رسوم فرهنگ بومي و محلي در بين  نسل جوان جامعه است گفت: تخصص و توان مجموعه كانون مي تواند در پيشبرد اين هدف مؤثر باشد.

مولايي افزود: از سوي ديگر استفاده از توانمندي هاي رسانه ملي مي تواند در فراگير كردن فعاليت هاي كانون در بين خانواده ها تاثيرگذار باشد.

بر اساس اين گزارش، برگزاري كارگاه هاي آموزشي و اجراي برنامه هاي قصه گويي و مشاعره كودكان و نوجوانان توسط مربيان كانون و مشاركت صدا و سيما در برگزاري ويژه برنامه هاي كانون پرورش فكري از جمله مفاد اين تفاهم نامه بود.

نشست مديركل و كارشناسان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و گروه توليد صدا و سيما كرمان در اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا