گوناگون

سوریه در خط مقدم جنگ مسلمانان با اسرائیل قرار دارد/ مسلمانان سوریه منتظر حمایت های مالی ملل اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تبریز گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ، بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل وارد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سوریه ، نقطه عطفی در  تاریخ جهان فعلی محسوب می شود، اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی یعنی آمریکا و اسرائیل تا کنون بیش از 150 هزار نفر از مسلمان سوریه را به قتل رسانیده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: علی رغم حمایت های مالی و غیر مادی کشور عربستان و استکبار جهانی از حضور هرچه بیش تر تروریست ها در سوریه ، در سایه توجهات خداوند و حمایت های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان ، جهانیان بار دیگر شاهد نقش بر آب شدن اهداف استکباری در این کشور شدند.

امام جمعه شهرستان تبریز با اشاره به حضور 73 درصدی مردم در انتخابات سوریه و انتخاب بشار اسد با بیش از 88 درصد آراء، ابراز کرد: با پیروزی بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه، این کشور به راحتی از بحران های فعلی موجود عبور خواهد کرد.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با انتقاد از رفتار غیر انسانی بعضی از کشورها همچون بلژیک و چندین کشور دیگر در خصوص ممانعت از حضور سوری های مقیم این کشورها در انتخابات گفت: 31 کشور جهان در آستانه انتخابات سوریه به تهران آمدند و نمایندگان پارلمانی این کشورها با صدور قطعنامه هایی ، حمایت خود را از مردم سوریه اعلام کردند که این امر نیز باعث افزایش انگیزه مردم این کشور در انتخابات شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فعلا وضعیت اقتصادی سوریه از نظر اقتصادی خوب نیست و مسلمانان در وضعیت مطلوبی به سر نمی برند گفت: کشور سوریه نیاز به بازسازی دارد و مردم مسلمان این کشور منتظر حمایتهای مالی مردم ایران و سایر کشورهای جهان هستند.

آیت الله شبستری در همین راستا و با بیان اینکه سوریه هم اکنون در خط مقدم جنگ با استکبار جهانی قرار دارد و وظیفه جامعه اسلامی بخصوص جمهوری اسلامی ایران است که از آن حمایت کند گفت: در روزهای آتی شماره حسابی اعلام می کنیم و انتظار داریم مردم همیشه در صحنه و غیور آذربایجان شرقی در حد وسع خود ، به مردم مسلمان سوریه کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه شهرستان تبریز گفت: با کمک های مالی و انسان دوستانه خود به مردم سوریه ، علاوه بر اینکه وظیفه خود را نسبت به همنوعان را انجام داده ایم بلکه این کمک های مالی باعث خواهد شد که چشم استکبار جهانی به ویژه رژیم منحوس و غاصب اسرائیل کور شود.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود از حضور با شکوه مردم آذربایجان شرقی در مراسم سالگرد امام راحل(ره) تشکر کرد و گفت: انصافا مردم آذربایجان شرقی و همه ملت ایران قدرشناس هستند و با گذشت بیش از 25 سال از رحلت آن امام همام ، هنوز هم مشتاقانه در چنین مراسم هایی حضور یافته و با ارمان های انقلاب اسلامی ، تجدیئد میثاق می نمایند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین در ادامه سخنان خود با حکیمانه بیان کردن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) گفت: به اذعان سیاستمداران داخلی و خارجی ، رهبری جموری اسلامی ایران در کل جهان بی نظیر است و با جرات می توان گفت که تمامی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در  حوزه سلول های بنیادین،خدمات بهداشتی و درمانی ، انرژی هسته ای همه در سایه تدبیر های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایت الله خامنه ای (ره) بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا