گوناگون

سيل بهشهر 170 ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشت/ سهل انگاری منابع طبيعي در احداث سد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقي نورزاد عصر پنج شنبه در جلسه ستاد بحران در سالن فرمانداري بهشهر افزود: متاسفانه بارش بي سابقه باران در بهشهر، با جاري شدن سيل شهروندان بهشهري را با مشكل روبرو ساخته  است.

وي اظهار كرد: متاسفانه درپی سيل روز گذشته در بهشهر 155 خانه مسكوني در شهرستان دچار آبگرفتگي و آسيب شد كه در اين رابطه 10 ميليارد ريال خسارت به منازل مسكوني وارد شده است.

نورزاد همچنين خاطر نشان كرد: در بخش كشاورزي نيز آبگرفتگي در اراضي زراعي، گندم و جو و شاليزار، باغات، تخريب جاده بين مزارع و پل و انهار داشته ايم كه حدود 18 ميليارد ريال خسارت در اين بخش ايجاد شده است.

فرماندار بهشهر با بيان اينكه در راه و شهرسازي نيز به 18 كيلومتر راه روستايي، 10 كيلومتر راه شهري، 400 متر كانال و آبراه، زير سازي و لايروبي و رانش زمين خسارت وارد شده است يادآور شد: خسارت اعلام شده در اين بخش نيز 41 ميليارد و 150 ميليون ريال بوده است.

وي با قدرداني از حضور فعال و به موقع همه دستگاههاي خدمات رسان در سيل بهشهر يادآور شد: خوشبختانه كمك هاي مختلف از هلال احمر نكا و نور و بندپي و همچنين آتش نشاني هاي شهرهاي رستمكلا، قائمشهر، بابل، بندرامير آباد و همچنين لجن كش بندراميرآباد بكارگيري شده است كه از عمق خسارت كاسته است.

نورزاد ادامه داد: مهمترين عامل سيل در بهشهر منابع طبيعي و عدم احداث سد سرشاخه گير در منطقه و رودخانه  برزو بوده است كه متاسفانه عملياتي نشد و كاري كه مي توانست با هزينه 8 ميليارد ريالي حل شود متاسفانه اكنون حدود 170 ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشته و اين سهل انگاري قابل بخشش نيست و رئيس منابع طبيعي شهرستان بايد از استان پيگيري كند.

مدير جهاد كشاورزي بهشهر نيز در ارائه آماري از خسارت به اراضي كشاورزي گفت: متاسفانه به دليل هدايت آبهاي سطحي از بالادست به پايين دست بهشهر اراضي يكه توت، نمك چال و يعقوب لنگه به زير آب رفت كه در اين رابطه 300 هكتار از اراضي شاليزاري يكه توت و 80 هكتار از اراضي گوجه فرنگي نمك چال به زير آب رفته است.

غلامرضا قنبري افزود: جاده بين مزارع گرجي محله، سارو، كشيرخيل و عموزاد محله نيز دچار آسيب جدي شده است كه در روستاي منطقه امام ده، لايروبي انهار انجام و در تخريب برخي ديگر از جاده هاي كشاورزي نيازمند گريدر براي مرمت  و بازسازي جاده هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا