گوناگون

شبهای قدر بهترین فرصت برای بازبینی عملکرد یک ساله است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسد الله ایمانی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری استان فارس با اشاره به فرارسیدن شبهای قدر و خصوصیت های والای امیر المومنین(ع) تاکید کرد: آنچه در مجموعه سیره حکومتی مولاامیرالمونین(ع) مطرح بوده عدالت و تقوا است.

وی افزود: در حوزه مباحث اجتماعی عدالت و بست عدالت به طور عملی و در حوزه مسائل فردی تقوا، رسیدگی به خویشتن خویش و مراقبت از خود را باید مد نظر قرار داد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تمام حکومت ها مدعی عدل و عدالت بودند و هیچ حکومتی در طول تاریخ نگفتند که  آمدند تاظلم را گسترش دهند همانگونه که در عصر حاضر مشاهده می کنیم که آمریکا راس همه جنایات انسانی و نماد همه ظلم هایی که ممکن است در یک کشور انجام گیرد است اما خودش را منادی عدالت و حقوق بشر می داند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: در هنگام صحبت کردن عدالت گسترده ترین مفهومی است که همه انسانها و حکومت ها طرفدار آن هستند ولی هنگامی که می خواهند انصاف را نسبت به خود و عدالت را به معنای واقع اجرایی کند محدودترین و غریب ترین مفهوم از مفاهیم زندگی بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: عدالت در عمل بسیار سخت و شکننده است و اجرا کردن آن کار ساده ای نیست.

آیت الله ایمانی در ادامه سخنان خود دومین خصوصیت بارز امام علی(ع) را تقوا دانست و گفت: نکته دوم در زندگی امیرالمونین(ع) بحث تقوا است آنچه در تمامی زمان مورد نیاز است تقوا است در حوزه مسائل شرعی خودمان اگر توانسته باشیم آن تقوا در خیشتن خیش ایجاد کنیم خیلی از مباحث در جامعه حل می شود.

وی افزود: دستور به تقوا یعنی دستور به خودسازی، شب قدر ساخته شده برای مراجعه به خود برای رسیدگی به وضعیت درونی خودمان و مرور به اعمال یکساله خودمان که باید به این مهم توجه بسیار داشت.

امام جمعه شیراز یادآور شد: ماه رمضان و شب قدر برای ارزیابی کارهای گذشته است که اگر مثبت بوده شکر خدا و اگر منفی بوده توجه کنیم.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: هر چه انسان آشنایی بیشتری با پروردگار داشته باشد و معرفت بالا برود احساس می کند که گناه کرده و گریه کردن برای همین است که من تکلیفم را در مقابل او ارائه نکردم پس امشب یک فرصت است که باید از آن استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا