گوناگون

شرکت 6 هزار طلبه خارجی در مراسم اعتکاف ایران/ تحصیل 12 هزار طلبه غیرایرانی در جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  محمدرضا صالح شامگاه پنج شنبه در سومین جشنواره بین المللی اعتکاف که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با بیان اینکه جامعه المصطفی یکی از دست آوردهای انقلاب است، گفت: این نهاد حوزوی و دینی مانند شجره طیبه در بیش از 70 کشور ثمرات مکتب اهل بیت (ع) را به تشنگان حقیقت ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون 12 هزار طلبه از 110 کشور در ایران مشغول به تحصیل هستند و 13 هزار طلبه نیز در 70 کشور در حال تحصیل علوم دینی هستند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به الگوگیری این طلاب از شیعه ابراز داشت: امروز صد‌ها حسینیه توسط طلاب جامعه در سراسر جهان ساخته شده و برگزاری بسیاری از مجالس حسینی در بسیاری از کشور‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از کشور‌ها مراسم مذهبی و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود که این‌ها همه دست پروده حوزه علمیه است.

حضور معتکفین خارجی در مسجد جمکران

حجت الاسلام صالح به برگزاری مراسم اعتکاف اشاره و ادامه داد: هر ساله جامعه المصطفی طلاب غیر ایرانی را در این مراسم شرکت می‌دهد که امسال نیز شبستان مسجد مقدس جمکران برای طلاب غیر ایرانی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در اعتکاف ایام ماه رجب طی مدت برگزاری این مراسم توسط جامعه المصطفی تا کنون شش هزار نفر از طلاب غیر ایرانی از 70 ملیت در مراسم اعتکاف ایران شرکت داشته‌اند.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری این مراسم در خارج از کشور عنوان کرد: در برخی از کشور‌ها حساسیت‌هایی وجود دارد که اجتماع برخی از افراد در یک مسجد به علت نوع حساسیت‌ها حل نشده و نبابراین افراد به صورت حرکت فردی مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جامعه المصطفی اعتکاف در ماه رمضان است که جامعه المصطفی از 10 سال قبل در ایران راه اندازی کرده و عمده اعتکاف در ماه رمضان در خارج از کشور اجرا می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا