گوناگون

سه بسته سلامت در کشور اجرا شد/ صدور مجوز اسکن هسته ای بیمارستان چالوس

ایرج حریرچی صبح جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران در چالوس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از بسته ها این بود که سهم پرداختی شهروندان به 10 درصد و روستاییان به پنج درصد کاهش یابد.

وی اظهار داشت: بسته دوم طرح سلامت شامل آنست که دیگر لازم نیست مردم تجهیزات و خدمات بیمارستانی را از بیرون خریداری کنند و در صورت لزوم برای خرید، این تجهیزات با قیمت دولتی از سوی بیمارستان داده می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 75 درصد پرداختی ها از سوی دولت انجام شده است، روند اجرای طرح سلامت را رضایتبخش دانست.

حریری چی، طرح زایمان طبیعی رایگان را بسته دیگر طرح سلامت مطرح کرد و گفت: این طرح که در بیمارستانهای دولتی اجرا می شود.

بیمارستان چالوس عجولانه افتتاح نمی شود

مدیر توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به ساخت بیمارستان شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: برای افتتاح این طرح، هتلینگ بیمارستان باید انجام شود.

حریرچی با ابراز خوشحالی از اینکه بیمارستان چالوس عجولانه افتتاح نشده است، یادآور شد: با تامین تجهیزات و امکانات، این بیمارستان افتتاح می شود و امیدواریم به تنها بیمارستان ارجاعی غرب مازندران تبدیل شود.

وی بیان داشت: تمام قسمتهای بیمارستان چالوس بصورت پراکنده دایر شده و تنها قسمت اورژانس و رادیولوژی به بیمارستان جدید منتقل نشده است و امیدواریم زمانی افتتاح شود که تمامی قسمتهای آن تکمیل شود.

صدور مجوز اسکن هسته ای در بیمارستان چالوس

مدیر توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین از صدور مجوز برای مرکز اسکن هسته ای بیمارستان چالوس خبر داد.

وی افزود: ساخت بیمارستان آمل و بیمارستانهای کوچک 10 تا 20 تختخوابه از مهمترین پروژه های در دست اقدام است.

حریرچی درپاسخ به استقرار و راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در غرب مازندران گفت: هنوز فکری برای ایجاد این دانشگاه نشده است.

حریرچی پایین بودن ضریب اشتغال تخت بیمارستانهای مازندران را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: حدود 10 تا 20 درصد ضریب تخت بیمارستانهای استان اشغال است و این سبب می شود تا بودجه بدرستی تخصیص نیابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا