گوناگون

شهردار رشت وعده های خود به شهروندان را عملی کند

فاطمه شیرزاد عصر یکشنبه در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر رشت به خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای طرح نهضت آسفالت در سطح شهر رضایت شهروندان را موجب می شود و بعد از گذشت چند ماه از آغاز به کار شورای چهارم و شهردار رشت، هم اکنون باید مردم این شهر شاهد عملی شدن وعده ها باشند.

وی با اشاره به حضور خود در چهل و دومین جلسه کمیسیون توسعه و عمران اظهار داشت: بررسی وضعیت آسفالت سطح شهر به عنوان دستور نخست این جلسه مطرح شد که با توجه به تخصص اعضای این کمیسیون در بخش عمران و عضویت اکثریت آنها در سازمان نظام مهندسی انتظار می رود نظارت دقیقی بر نحوه عملکرد پیمانکاران از سوی این کمیسیون صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعتبار طرح نهضت آسفالت در بودجه امسال 12 میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: فاز نخست این طرح در سطح 200 هزار متر مربع از معابر رشت اجرا می شود که برای تحقق این امر به سه هزار تن قیر و 48 هزار تن آسفالت نیاز است.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه منتخبان مردم در پارلمان شهری بر اجرای این طرح نظارت می کنند، اظهار داشت: برای نخستین بار در زمان شورای چهارم چنین طرحی بدون وجود پیمانکار از سوی سازمان عمران شهرداری اجرا می شود که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تامین قیر به وسیله ضمانت نامه بانکی تامین می شود، ادامه داد: هم اکنون افزون بر چهار میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی بدون سود صادر شده که شهرداری باید بعد از گذشت سه ماه به صورت اقساطی نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

شیرزاد افزود: شهردار رشت باید به وعده خود مبنی بر اینکه اجرای نهضت آسفالت در سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید، جامه عمل بپوشاند تا شهروندان در فصل بارندگی و سرما با مشکل روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون زمان مناسبی برای اجرای این طرح است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد برای اجرای طرح نهضت آسفالت شهردار رشت باید از این زمان بیشترین بهره را ببرد تا مردم و گردشگران از خدمات آن استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: روکش کامل چهارراه میکائیل، امین اصغری، فرعی های پژمان، میدان دفاع مقدس تا سبزه میدان، بلوار سمیه خیابان گلسار، بلوار شهید چمران، میدان فرهنگ تا پل عراق، جاده پیربازار به فخب، جاده لاهیجان، خیابان شهروند، میدان گاز تا خیابان پرستار، خیابان مطهری و غیره در اولویت اجرای طرح نهضت آسفالت قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به هزینه 110 میلیون تومانی برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های کشور در رشت گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بهتر بود این اجلاس دو روزه با هزینه کمتر به صورت آبرومندانه برگزار می شد همان طور که برخی از مراکز استان ها به این مسئله توجه کردند.

شیرزاد با بیان اینکه هزینه اضافی که برای برگزاری این اجلاس صرف شده می توانست به حمل و نقل عمومی جانی دوباره ببخشد، ادامه داد: شهروندان از حمل ونقل عمومی بیمار رنج می برند و از کمبود تعداد اتوبوس ها و وضعیت نابسامان آنها گله مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه کمبود منابع از مشکلات حمل و نقل عمومی رشت است، افزود: بخشی از هزینه زیاد برگزاری اجلاس روسای اسلامی شوراهای اسلامی مراکز استان های کشور می توانست صرف تعمیر تعدادی از اتوبوس های خراب موجود در پارکینگ شود تا کمکی هرچند اندک به ارتقای کیفی حمل ونقل عمومی کند.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: با فرارسیدن فصل گرما شهروندان از شورا وشهرداری می خواهند تا نسبت به ساماندهی ایستگاه های اتوبوس که وضعیتی بسیار نامناسب دارد اقدامی موثر انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا