گوناگون

شهرهای جنوبی خوزستان در میلاد با سعادت مهدی موعود(عج) غرق در شادی و سرور است

81198918 5756867

به گزارش ایرنا، مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروندکنار، مینوشهر، دارخوین، چوئبده و روستاهای تابعه با پخش نقل، شربت و شیرینی، ارسال پیامک های تبریک و برگزاری آیین های مختلف این میلاد با سعادت را جشن گرفتند.

مردم موحد این شهرها با تبریک اعیاد شعبانیه و با حضور پرشور در مساجد، حسینیه ها و تکایا آیین های جشن و سرور برپا کردند.

در این آیین ها، ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مولودی خوانی، روحانیون و وعاظ درباره اهمیت امامت حضرت ولی عصر(عج) سخنرانی کردند.

چراغانی خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی و جشن پیوند زوج های جوان از دیگر برنامه های گرامیداشت اعیاد شعبانیه در شهرهای جنوبی خوزستان است.

کسبه و بازاریان مناطق مختلف آبادان با چراغانی و برافراشتن پرچم های رنگی شادی خود را ابراز داشتند.

اقشار مختلف مردم به همراه بازاریان و کسبه این شهر با توزیع شربت و شیرینی و دود کردن اسپند جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت را هرچه با شکوهتر برگزار کردند.

به همین مناسبت شب گذشته و امروز در تعدادی از اماکن فرهنگی و منازل آیین های مذهبی چون قرائت قرآن، مولودی و مداحی با حضور جمع زیادی از میهمانان برگزار شد.

هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد نیز با توزیع شربت و شیرینی در خیابان های شهر از شهروندان پذیرایی کردند.

قدمگاه حضرت امام رضا(ع) و حضرت خضر نبی (ع) و زیارتگاه سید عباس و سید محمد ابوتاوه در آبادان نیز میزبان زایران بسیاری از شهرهای دور و نزدیک بود که با حضور آنان جشن میلاد حضرت مهدی موعود (عج)را برپا کردند.

مردم شهرهای جنوبی خوزستان همچون سال های گذشته در شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) کاروان مولودی خوان به حرکت در می آورند.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی، اعم از گفتمان دینی، مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن، سخنرانی، اعزام مبلغ، برپایی مجالس جشن در مساجد و کانون های فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی در چندین نقطه از شهرها و روستاها را از دیگر برنامه های این عید بزرگ است.

آیین جشنی نیز فردا(جمعه) به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت با حضور شهروندان آبادانی در سینما نفت این شهر برگزار می شود.ک/4

7279/7103

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا