گوناگون

صالحی: نمایشگاه کتاب بی‌صاحب نیست

رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از بارزترین تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه را نسبت به دوره‌های قبل ایجاد این احساس دانست که نمایشگاه متولی دارد و بی‌صاحب نیست.

سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مبنی بر اینکه بارزترین تفاوت این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به دوره‌های پیش چیست، عنوان کرد: چند نکته وجود دارد که من می‌توانم از آن‌ها به عنوان نسیم تغییر در نمایشگاه کتاب یاد کنم نه به این معنی که این تغییرات راضی‌کننده است. اما به هر حال می‌توان از آن‌ها به عنوان نسیم تغییر یاد کرد.

او ادامه داد: نکته اول تقویت وجه نمایشگاهی است. با برگزاری بیش از 200 نشست در سالن‌های خاص و نکات دیگر می‌توان ادعا کرد که وجه نمایشگاهی رو به جلو می‌رود.

صالحی اضافه کرد: نکته دیگر تکریم اهل فرهنگ و نخبگان علمی است، نه به اندازه‌ای که رضایت‌بخش باشد بلکه به اندازه‌ای که نسیم تغییر حس شود، به این معنا که استادانی که به اینجا می‌آیند بعد از چند ساعت گردش علمی جای راحتی برای استراحت و تجدید قوا داشته باشند. نکته دیگر تکریم نسبی مخاطب از طریق اطلاع‌رسانی‌های مختلف است. این تغییرات در اطلاع‌رسانی‌ها و حمل و نقل و موارد دیگر دریچه دیگری از نسیم تغییر است.

رئیس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین اظهار کرد: نکته دیگر ایجاد یک امنیت روانی و نسبی در ناشر و بازدیدکنندگان است که احساس کند نمایشگاه متولی دارد و بی‌صاحب نیست. ما تلاش کردیم این احساس را قبل از برگزاری نمایشگاه و در حال برگزاری آن القا کنیم که هر کسی حق ندارد به این مکان سربکشد و خود را متولی نمایشگاه بداند. وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی متولی نمایشگاه کتاب هستند و کسی حق ندارد بدون اذن به این مجموعه که مجموعه‌ای در خدمت اهل فرهنگ است وارد شود و دخالت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا