گوناگون

صدور حکم اعدام برای یک تبهکار در قائمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد برهانی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مجرم انواع جرائم از جمله زنای محسنه، تجاوز به عنف، نگهداری چندین قبضه سلاح گرم و سرد وسلاح جنگی، نگهداری مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره ای را مرتکب شده است.

رئیس دادگستری قائمشهر دو بار اعدام، یکی با طناب دار و یکی رجم و سنگسار و 15 سال حبس را از احکام صادره وی برشمرد و افزود: بررسی پرونده این متهم 32 ساله را می توان از مهمترین اقدامات دادگستری قائمشهر دانست که ازسال گذشته در دادگاه کیفری استان مطرح شده بود.

برهانی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کار دادگستری دفاع قدرتمندانه از عدالت است اشاره کرد و در خصوص تشکیلات قضایی قائمشهرگفت: این تشکیلات شامل سه بخش دادسرا، محاکم دادگستری و شوراهای حل اختلاف است که خدمات قضایی را به شهروندان قائمشهری ارائه می کند.

رئیس دادگستری قائمشهر با اشاره به وجود یک شعبه دادستانی، چهار شعبه دادیاری، چهار شعبه بازپرسی و یک شعبه سرپرستی در بخش دادسرا بیان داشت: در سال گذشته بیش از 14 هزار و 182 فقره پرونده در دادسرا تشکیل و بیش از 13 هزار و 819 فقره خروجی و مختومه شده اند که عملکرد دادسرابا تعداد میانگین 118 فقره متشکله و 115 فقره  خروجی از حد نصاب در نظر گرفته شده بالاتر بوده است.

برهانی در بخش احکام کیفری تعداد پرونده های وارده را پنج هزار و 90 فقره و پرونده های مختومه را پنج هزار و 33 فقره اعلام کرد و اظهار داشت: در سال گذشته چهار حکم بسیار مهم شامل دو فقره اجرای حکم اعدام تجاوز به عنف و دو حکم اعدام قصاص نفس را اجرای احکام اجرا کرد.

رئیس دادگستری قائمشهر با اعلام تشکیل 14 هزار و 114پرونده حقوقی در سال گذشته بیان کرد: دادگستری قائمشهر دارای هفت شعبه حقوقی است که دو شعبه آن مسئول رسیدگی به پرونده های خانوادگی هستند و متأسفانه پرونده های خانوادگی با میانگین 250 فقره  دو برابر حد نصاب آمار در نظر گرفته شده را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به وجود چهار شعبه جزایی و یک شعبه دادگاه انقلاب از آمار بالای سرقت و موادمخدر خبر داد و افزود: تعداد پرونده های وارده به محاکم جزایی در سال گذشته شش هزار و 502 و خروجی شش هزار و 393 فقره بوده است که متأسفانه نسبت به سال مشابه قبل خود با  افزایش آماری مواجه شده است .

رئیس دادگستری قائمشهر در ادامه در خصوص شورای حل اختلاف این شهرستان اظهار داشت : شورای حل اختلاف با وجود 12 شعبه در سال 92 تعداد 12 هزار و 618 پرونده متشکله و 12 هزار و 941 پرونده مختومه داشت که هزار و 328 پرونده منجر به صلح و سازش شد.

برهانی همچنین از وجود شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری خبر داد و اذعان داشت : این شورا وظیفه دارد در خصوص منابع طبیعی و اراضی شالیزاری که در رابطه با تغییر کاربری دچار مشکل می شوندهدایت های لازم را داشته باشد.

رئیس دادگستری با حمایت از طرح های شهرستانی ، استانی و ملی، گفت: طرح بزرگراه قائمشهر به ساری یکی از این طرح ها بوده که در حین کار 41 نفر از باغداران و زمیندراران مسیر از دادن املاک خود امتناع کردند و دادگستری اقدامات اولیه را انجام و موانع را برطرف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا