گوناگون

صدور مجوز اکتشاف معدن در منطقه گردشگری آبگرم محلات ممنوع شد

81213723 5782666

ˈمهدی زندیه وکیلیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منطقه آبگرم محلات یکی از سرمایه های دیرینه گردشگری استان مرکزی محسوب می شود و نباید با فعالیت های اقتصادی و صنعتی بی رویه و بدون برنامه ریزی این منطقه بکر را با خطر مواجه کنیم.

وی ادامه داد: منطقه آبگرم محلات در سال 1385 به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب هیات دولت رسیده و می توان با برنامه ریزی های کاربردی و حساب شده از این منطقه به عنوان راهی برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به اهمیت منطقه نمونه گردشگری آبگرم و تاکید مسوولان استانی و کشوری مبنی بر حفظ و حراست از جاذبه های کم نظیر این منطقه و فراهم آوردن زمینه های بهره برداری از منابع خدادادی آن و جذب گردشگران داخلی و خارجی، موضوع ساماندهی و تقویت جاذبه های گردشگری این منطقه در درستور کار کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار دارد .

وی افزود: موضوع صدور پروانه های اکتشاف و بهره برداری از معادن منطقه آبگرم مشکلات بسیاری را به وجود آورده و موجب آسیب های جدی به صنعت گردشگری این منطقه شده، بطوریکه فعالیت معدن ها در منطقه آبگرم، تخریب دید بصری ،تغییر مسیر آب وکاهش آبدهی چشمه های آبگرم و خطرهای زیست محیطی را به همراه داشته است.

زندیه وکیلی گفت: به منظور حفظ و حراست از ظرفیت های کم نظیر گردشگری این منطقه، مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت از صدور هرگونه پروانه جدید اکتشاف و بهره برداری معدن در منطقه گردشگری آبگرم خودداری و بر اساس نقشه گردشگری آبگرم، وضعیت معدن های سنگ موجود در منطقه را بررسی و نسبت به لغو مجوزهای صادره اکتشاف و بهره برداری، که شروع بکار نکرده اند اقدام کند.

منطقه نمونه گردشگری آبگرم محلات در 130 کیلومتری جنوب شرق اراک واقع شده و به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و چشمه های آب گرم با خواص درمانی، همه روز گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران اسلامی و حتی خارج از کشور برای آب درمانی به این منطقه سفر می کنند.ک/3

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا