گوناگون

ضرورت همکاری جهاددانشگاهی در ایجاد مرکز مطالعات خانواده در یزد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری معتقد است که جهاددانشگاهی می‎تواند با همکاری در ایجاد مرکز مطالعاتی بانوان و خانواده در استان یزد، نقش‌ مؤثری را ایفا کند.

“فخرالسادات خامسی” در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یزد با توجه به رسالت و جایگاه خود در استان می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی در تقویت بنیان خانواده و توانمندسازی بانوان یزدی برای مشارکت هرچه بیشتر آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی و انتقادی و فرهنگی و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مانند مطالعات زنان در استان، بسترسازی برای ورود بانوان به بازار کار، اشتغال و محیط‌های صنعتی و تجاری، تربیت نیروهای زن خلاق و مدیر و سرمایه‌گذار برای تصدی پست‌های مدیریتی ارشد و میانه و سرمایه‌گذاری در مراکز صنعتی و تجاری و شرکت‌ها و کارخانجات که متأسفانه کمبود آن‌ها در این عرصه کاملاً احساس می‌شود، از دیگر اقداماتی است که جهاددانشگاهی یزد می‎تواند به آنها ورود کند.

خامسی تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‎تواند با همکاری در ایجاد مرکز مطالعاتی بانوان و خانواده در استان یزد، نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی نقش جهاددانشگاهی را در بخش آموزش مثبت و مناسب ارزیابی و اظهار کرد: البته نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، صنعتی و تولیدی و بروزرسانی فعالیت‌ها و همگام ‌شدن با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را برای جهادانشگاهی رقم بزند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: این مرکز هم‌چنین می‌تواند با توجه به نقش و جایگاه خود فرصت تعامل بیشتر خود با بخش خصوصی، صنعتی، تجاری، ارتباط میان صنعت و دانشگاه، برندسازی، بخشیدن ارزش افزوده به علم و کیفی‌سازی محصولات و غیره را فراهم سازد.

وی با بیان این که در حوزه‌های فرهنگی، پررنگ و فعال‎تر ظاهر شدن جهاددانشگاهی و نقش‌آفرینی بیشتر و کارآمدتر مورد انتظار است، گفت: از این رهگذر نقش جهاددانشگاهی در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و خانواده‌ها به ویژه جوانان ظهور و بروز می‌یابد.

خامسی با اشاره به اهمیت پژوهش در امر توسعه‌یافتگی، تاکید کرد: جهاددانشگاهی برای حفظ منابع و ارتقای بهره‌وری در حوزه پژوهشی نیازمند ارتقاست.

وی ادامه داد: این نهاد هم‌چنین در بحث تجارت، ایجاد بازار کار و اشتغال‌زایی نیز بدون تردید پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی را در خود دارد که باید از آنها استفاده مطلوب‌تر و بهتری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در رابطه با عملکرد ایسنا نیز گفت: اتخاذ راهکارهایی چون افزایش نیروی انسانی، استفاده بیشتر و بهتر و کامل‌تر از توانمندی‌های دانشجویان برای بخش تهیه خبر، اختصاص بودجه و اعتبار برای جذب نیروی کارآمد در حوزه خبرنگاری، نوآوری و خلاقیت در تولید و انتشار خبر و غیره می‌تواند به افزایش کارآمدی و ارتقای سطح اثربخشی این خبرگزاری در استان کمک کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا