گوناگون

عضو مجلس خبرگان رهبری: در درگاه الهی دعا بدون اجابت محال است

81223730 5799839

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈمحسن کازرونیˈ روز چهارشنبه در ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی که با حضور عموم زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای وسعت رحمت الهی در ماه رمضان، یکی از اعمال بسیار ارزنده این ماه، دعا و تضرع در درگاه خالق رحمان است.

وی با استناد به آیه 186 سوره بقره از قرآن کریم گفت: خداوند با لطافت توام با آرامش به بندگان خویش می فرماید؛ چون بندگان من از تو (پیامبر) سراغ مرا می‏ گیرند، بدانند که من نزدیکم و دعوت دعاکنندگان را اجابت می‏ کنم.

وی با بیان اینکه در این آیه خداوند برای استجابت دعا قیدی نگذاشته است، افزود: پروردگار متعال در ادامه این آیه می فرمایند البته در صورتی که مرا بخوانند (دعایشان اجابت می شود پس باید که آنان نیز دعوت مرا اجابت نموده، به من ایمان آورند تا شاید رشد یابند.

وی گفت: اصل اولیه در دعا این است که بنده احساس فقر کند و خود را هیچگاه بی نیاز از خالق هستی نداند، اعتقاد به نامنتهی بودن قدرت، اقتدار و ثروت خداوند متعال دومین اصل در دعا می باشد.

وی با اشاره به اینکه همه موجودات عالم به خدای متعال احتیاج دارند، افزود: خداوند خطاب به مخلوقاتش می فرماید که ای بندگان من، همگی نیازمندید مگر آن که بی نیازش ‏کرده باشم پس از من بی نیازی بخواهید تا آن را روزی شما کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسانی که اهل هدایت است، راهنمایی و هدایت را از خدا طلب می کند و خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند: ای بندگان من همگی گمراه هستید مگر آن کسی که راهنماییش کرده باشم‏، پس از من هدایت بخواهید تا هدایتتان کنم.

کازرونی با بیان اینکه خوب یا بد بودن انسانها چیزی به خدا اضافه نمی کند، اظهار کرد: استجابت دعا و بخشش خدا، چیزی از خزائن الهی کم نمی کند، در واقع هر که داراست به دارایی خداوند داراست و هر که داراتر است به خدا بیشتر احتیاج دارد.

وی اظهار کرد: در هنگام دعا، مأیوس شدن از دعا معنا ندارد؛ استمرار، استقامت، خلوص، صبر و تداوم بر آن دعا به همان میزان ضروری است لذا برخی اوقات شاید دعا برآورده نشود اما در کنار آن، هزاران دعا به استجابت الهی خواهد رسید.

7489/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا