گوناگون

عملکرد نيشي‌مورا ربطي به فغاني ندارد

  سعيد مظفري‌زاده در مورد عملکرد پر انتقاد نيشي‌مورا داور ژاپني در ديدار افتتاحيه جام جهاني گفت: اول از هر چيز بايد بگويم حضور دو ايراني در ديدار افتتاحيه جام جهاني افتخاري براي فوتبال و داوري ايران بود. اينکه فغاني به عنوان داور ذخيره و کامراني‌فر به عنوان کمک داور پنجم اين ديدار نامشان در افتتاحيه درخشيد براي ما ايراني‌ها از همه چيز مهمتر است. ضمن اينکه بايد بگويم عملکرد نيشي‌مورا در ديدار افتتاحيه هيچ ارتباطي به عليرضا فغاني به عنوان داور ذخيره ندارد.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: نيشي‌مورا دوندگي و جايگيري‌هاي خوبي داشت و حتي کارت زردي که به نيمار هم نشان داد درست بود اما در يکي دو صحنه مرتکب اشتباه شد که مهمترين آن پنالتي بود که به سود برزيل اعلام کرد. آنطور که از تصاوير تلويزيوني برآمد بازيکن کرواسي نيرويي براي بر هم زدن تعادل مهاجم برزيل وارد نکرد و خطاي پنالتي اعلام شده، درست نبود.

داور بين‌المللي سابق فوتبال ايران با اشاره به گل سوم برزيل گفت: صحنه‌هاي آهسته گل سوم هم را ما از تلويزيون نديديم اما به نظر مي‌رسيد که در آن صحنه هم مهاجم برزيل با خطا صاحب توپ شده و آن گل هم به نظر خطا مي‌رسيد.

مظفري‌زاده تصريح کرد: با توجه به بازتاب‌هاي قضاوت نيشي‌مورا، فيفا قطعا از داورانش حمايت خواهد کرد اما در داخل خودشان تصميم نيشي‌مورا قابل هضم نخواهد بود.

وي در مورد اينکه ممکن است اين قضاوت باعث حذف نيشي‌مورا از جام جهاني شود، گفت: بستگي دارد آناليز و کميته داوران چه باشد و در نهايت آنها در اين مورد تصميم مي‌گيرند اما واقعيت آن است که پنالتي برزيل به هيچ عنوان درست نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا