گوناگون

عملیات آبخیزداری، مطمئن ترین راه برای افزایش ذخایر آب زیرزمینی است

81242752 5832125

علی پیرمرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیل نقش اساسی دارند که با توجه به سیل خیز بودن استان، باید توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: فرسایش خاک و مشکلات پوشش گیاهی در بخش هایی از استان، مردم این مناطق را با سیلاب های متعدد دست به گریبان کرده است که ایجاد بسترهای آبخیزداری، این مشکلات را برطرف می کند.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم با همراهی مسئولان مرتبط و تخصیص اعتبارات مناسب، این طرح ها در استان به اجرا درآمده و شاهد کاهش مشکلاتی نظیر فرسایش خاک و معضلات سیلاب در آذربایجان غربی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به نقش عملیات آبخیزداری در افزایش ذخایر منابع آبی زیرزمینی ادامه داد: با توجه به این نقش می توان گامهای موثری را در جبران کم آبی به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برداشت.

پیرمرادی مساحت حوضه های آبخیز آذربایجان غربی را سه میلیون و 100 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان، نزدیک به یک میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری انجام شده است که تنها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه این مطالعات بیش از 570 هزار هکتار بوده است.

مساحت حوضه های آبخیز دریاچه ارومیه بیش از دو میلیون و 652 هزار هکتار برآورد شده است.

8137/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا