گوناگون

عملیات احداث سه طرح گندله سازی و یک طرح فولادی آغاز می شود/راه اندازی واحد احیای مستقیم فولادصبا

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود هندیان با اعلام این خبر افزود: هزینه اجرای این طرح 360 میلیون دلار است و با بهره برداری از آن سالانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی تولید می شود.

وی بیان داشت: مرحله نخست فولاد سازی و آب شیرین کن شرکت فولاد کاوه جنوب هم با تولید یک میلیون و 200 هزار تن بیلت و 100 هزار متر مکعب آب با سرمایه گذاری 550 میلیون دلار از دیگر طرحهای امسال است که به بهره برداری می رسد.

هندیان تصریح کرد: ساخت یک پست اسکله برای صادرات تولیدات این منطقه، سه طرح گندله سازی و یک طرح فولادی نیز با ظرفیت 12 میلیون تن و سرمایه گذاری یک میلیارد و 100 میلیون دلار از طرحهایی است که امسال آغاز می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطرنشان کرد: با اجرای طرحهای جدید در سال 93 دو هزار شغل جدید در منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد می شود.

هندیان در پایان گفت: آغاز ساخت سه نیروگاه شامل نیروگاه 972 مگاواتی شرکت گسترش برق و انرژی صبا، نیروگاه 235 مگاوات هرمز شرکت انرژی غدیر اکسین و نیروگاه 500 مگاواتی نما با سرمایه گذاری یک میلیارد و 342 میلیون دلار از دیگر برنامه های امسال است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا