گوناگون

فراورده های نفتی از گمرکات خراسان جنوبی با انجام نمونه برداری صادر می شود/ ساخت آزمایشگاه فراورده های نفتی در میل 78

به گزارش خبرنگارمهر، محمد رضا مروی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استاندارد، معیارها و شاخصهای علمی، فنی و تجربی هستند كه به وسیله متخصصین اجتماعی تعیین می شود تا در جهت منافع اجتماعی و جهت استفاده در محدوده ملی یا منطقه ای یا بین المللی به عنوان یك مرجع رسمی به كار گرفته شود.

وی با بیان اینکه  برای  افزایش کیفیت کالا باید حداقل های استاندارد به حداکثرها نزدیک شود،عنوان کرد: برخی از کالاهای تولید شده دراستان به حداقل های استاندار بیشتر نزدیک استان به همین دلیل مردم از کالای مشابه خارجی آن استقبال می کنند.

وی با توقف کامیون های حامل سوخت درگمرک ماهیرود اشاره و اظهار کرد: در زمینه کنترل فراورده های نفتی محموله صادراتی از طرف گمرک به سازمان استاندارد اعلام و با هماهنگی گمرک استان از این محموله ها نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: پس از بررسی آزمایش نتایج نمونه برداری به گمرک فرستاده می شود که در این رابطه تمام محموله های نفتی صادر شده به کشور افغانستان براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تولید و صادر می شود.

وی به ساخت آزمایشگاه در بازارچه میل 78 اشاره و بیان کرد: این آزمایشگاه در زیربنای 500 متر مربع در حال احداث است.

وی در پایان یادآور شد: احداث ساختمان آزمایشگاه فعالیت ما را در امر نمونه برداری در بازارچه میل 78 آسان تر می کند.

30 درصد اشتغال استان در بخش صنعت است

رئیس مجمع امور صنفی خراسان جنوبی بیان کرد:در حال حاضر نرخ سود بانک بیشتر از سود تولید است که این امر باعث شده تا مردم  از سرمایه گذاری در بانک ها بیشتر استقبال کنند.

مرتضی یزدان شناس به کاهش تخلف اصناف در بیرجند اشاره کرد وافزود: این عامل نشات گرفته از فرهنگ دینداری مردم این شهر است.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم که در جامعه نرخ سود تولید افزایش وسود بانکی کاهش یابد تا سرمایدگذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش صنعت داشته باشند.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد اشتغال استان در بخش صنعت است، اظهار کرد: در حال حاضر 122 اتحادیه صنفی در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

یزدان شناس در پایان یادآور شد: سالانه  دو هزار پروانه کسب در استان صادر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا