گوناگون

قم دومین استان فرسوده کشور است

نماینده قم در شورای عالی استانها، گفت: قم بعد از استان خراسان جنوبی دومین استان فرسوده کشور به حساب می‌آید و این موضوع اصلا خوشایند نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علی قاسمی ورجانی روز سه شنبه با اشاره به معضل بافت‌های فرسوده در قم اظهار داشت: وجود بافت‌های فرسوده در قم که بیشتر در هسته مرکزی شهر دیده می‌شود تأثیر منفی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حمل و نقل، امداد و نجات و … گذاشته است و باید حل آن در اولویت کار مسئولین قرار گیرد.

وی با اشاره به احتمال بالای بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی در کشور افزود: بیش از 50 هزار خانوار در بافت فرسوده قم ساکن هستند که با توجه به این حجم بالای جمعیتی و احتمال بروزحوادثی همچون زلزله، آتش سوزی، سیل و … و سختی امداد رسانی به این مناطق باید قبل از وقوع حادثه پیشگیرانه اقدام نماییم.

حل معضل بافت‌های فرسوده در اولویت کار مسئولین قرار گیرد

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها، گفت: متأسفانه گویی این مسئله به یک عادت تبدیل شده تا در حادثه و شرایط بحرانی با صرف هزینه‌های گزاف به فکر چاره باشیم این در حالی است که می‌توان هم اکنون با یک برنامه‌ریزی مناسب و مشارکت ملی و استانی و هزینه‌های کمتر موضوع را حل نمود.

قاسمی راه حل اصلی معضل بافت‌های فرسوده را تدابیرکلان و ملی دانست و اظهار داشت: جزئی نگری و تکیه بر طرح‌های کوتاه مدت و محلی نمی‌تواند کمکی به نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد و به نظر می‌رسد این مشکل نیاز به یک برنامه‌ریزی در سطح کلان، اجرای مدیریت یکپارچه شهری و تفاهم و همکاری بیش از پیش بین شهرداریها و وراه و شهرسازی دارد.

این عضو شورای اسلامی استان قم افزود: حمایت‌های دولت و همدلی آنها با شهرداری‌ها می‌تواند نقطه عطفی در ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت مشارکت و سرمایه گذاری آنها در امر نوسازی بافت‌های فرسوده باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا