گوناگون

فرصت کمیسیون اصل 90 برای شرکت های تولیدی بدهکار

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بین 30 تا 50 درصد از معوقات 25 شرکت بدهکار به سیستم بانکی وصول شده است،گفت:این دلیل که برخی از شرکت‌های تولیدی بدهکار از رانت استفاده نکرده بودند کمیسیون اصل 90 مجلس فرصت و زمانی برای پرداخت بدهی های آن ها در نظر گرفته است.

به گزارش مجلس نیوز؛مصطفی افضلی فرد،سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی  در خصوص آخرین وضعیت مطالبات بانک ها گفت: کمیسیون پیش از این بدهکاران بانکی  را به دو دسته تقسیم کرد به این شرح که  دسته اول بدهکارانی هستند که به دلیل زیان واحدهای تولید بدهکار شده‌ اما  دسته دوم افرادی هستند که با استفاده از رانت و تخلفات بانکی توانسته‌اند وام‌های کلان دریافت کنند که به نظر می رسد تصمیمی برای برگرداندن این وام ها نیز ندارند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: . البته پنج نفر از بدهکارانی که از رانت استفاده کردند هم اکنون در زندان هستند که بدهی آنها بیش از یک هزار  میلیارد ریال بوده است.

افضلی فرد با بیان این که بیشترین معوقات را بانک‌های دولتی به خصوص بانک ملی دارد، تصریح کرد: به این دلیل که شرکت‌های تولیدی بدهکار از رانت استفاده نکرده بودند کمیسیون اصل 90 مجلس فرصت و زمانی برای پرداخت بدهی های آن ها در نظر گرفت  به همین دلیل فرصتی در نظر گرفته شد تا تعیین تکلیف شوند.
 
وی ادامه داد: در این خصوص مقررشد درصدی از معوقات  توسط  این شرکت ها پرداخت شود تا هم بانک بتواند به اعتبارات خود دست یابند و هم واحدهای تولیدی تعطیل نشود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص آخرین میزان مطالبات بانک ها تاکید کرد: بر اساس گزارش هایی که بانک‌ها در اختیار کمیسیون قرار داده اند از توافقشان با 25 شرکت تولیدی و از کل 2400 میلیارد تومان مطالبه بانک‌ها از این شرکت ها، یک هزار و 180 میلیارد تومان از معوقات مالی به بانک‌ها بازگشته است.
 
وی  تصریح کرد: این میزان مطالبات به این معنی است که  در این مدت بین 30 تا 50  درصد از معوقات 25 شرکت بدهکار به سیستم بانکی وصول شده است
 
افضلی فرد درباره بدهکاران بانکی با رقم بدهی بیش از یک هزار میلیارد ریال گفت: برای مابقی بدهکاران سیستم بانکی  که بالغ بر یک هزار میلیارد ریال بدهی دارند تا تیرماه فرصت دارند تا بدهی خود را تسویه کنند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: بدهکاران بالای پانصد میلیارد ریال نیز 130 نفر هستند که بررسی  پرونده آنان در برنامه بعدی کمیسیون اصل 90  قرار دارند.و به زودی سراغ آنها می رویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا