گوناگون

فرماندار: توسعه چابهار تنها به دست دولت امکان‌پذیر نیست

فرماندار چابهار گفت: توسعه چابهار تنها به دست دولت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، احمد موهبتی افزود: بخش خصوصی باید همیار دولت در اجرای پروژه های عمرانی باشد.

فرماندار چابهار در ادامه اظهار کرد: زیرساخت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری بیش از این باید در چابهار مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع شیلاتی چابهار می‌تواند حجم عظیمی از جوانان را به سمت اشتغال‌های پایدار سوق دهد که باید در این رابطه برنامه‌ریزی کرد.

موهبتی گفت: با توجه به موقعیت‌های بندرگاهی شهرستان چابهار نظیر بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر افزایش پیدا کرده است.

فرماندار افزود: بندر چابهار از لحاظ آب و هوایی نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است به گونه‌ای که در بندر چابهار در فصل تابستان شاهد بهترین هوای ملایم که از بادهای موسمی اقیانوس هند نشأت می‌گیرد هستیم و باید از این پتانسیل برای جذب گردشگر در منطقه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: چابهار بندری استراتژیک و مهم است و به دلیل برخورداری از منطقه آزاد و بنادری با ظرفیت خوب که به آب‌های آزاد و اقیانوسی متصل است باید شرایط لازم را برای صادرکنندگان و واردکنندگان فراهم کرد تا بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شود.

وی به آغاز احداث پروژه‌های پتروشیمی در چابهار اشاره و اظهار کرد: زمینه رشد و شکوفایی در چابهار وجود دارد ولی برنامه‌ریزی و مسئولیت‌پذیری مسئولان یکی از نیازهای اساسی است تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا