گوناگون

فرمانده انتظامی قشم: ایران امن‌ترین کشور منطقه است

فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: با درایت فرماندهی کل قوا و تعامل خوب مردم با نیروهای تامین کننده امنیت، ایران امن‌ترین کشور منطقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، سرهنگ داود محمودزاده در نشست با خبرنگاران در آستانه هفته نیروی انتظامی افزود: امنیت بالای حاکم در جزیره قشم نیز این منطقه را به یکی از مناطق مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، گفت: قشم با داشتن شرایط امنیت بالا و حاکم بودن قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد، بهترین ویژگی را برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم در ادامه از آئین صبحگاه نیروی انتظامی در نخستین روز از هفته انتظامی (دوشنبه 14 مهر)، عطر افشانی مزار شهدا، حضور در آئین سیاسی عبادی نماز جمعه، رژه خودرویی از قشم تا درگهان، برنامه پرسش و پاسخ در مدارس و سرکشی از خانواده معظم شهدای ناجا به عنوان ویژه برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در قشم نام برد.

وی در ادامه از اشکالات و انتقادات موردی و به‌حق مردم از نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: برای ایجاد شرایط ایده‌آل در حوزه امنیت، 27 سازمان و نهاد باید با هم همکاری کنند که یکی از آنها، نیروی انتظامی است.

محمودزاده از ساماندهی اتباع بیگانه به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این نیرو در قشم نام برد و تصریح کرد: کارفرمایان در بخش‌های مختلف باید از پذیرش اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در این منطقه خودداری کنند.

وی با تشریح بخش دیگری از فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرستان قشم در حوزه امنیت راه‌ها، گفت: علیرغم کنترل جاده‌های جزیره قشم از سوی پلیس راه و تلاش نیروی راهور این جزیره در شهرها، متاسفانه طی شش ماهه اول سال جاری، 163 نفر براثر تصادفات مجروح و 20 نفر نیز جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند.

به گفته محمودزاده، خیابان‌های قشم پاسخگوی سیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران به این جزیره نیست و متاسفانه عدم رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت بالای شماری از خودروها، تصادفات منجر به فوت در این جزیره را افزایش داده است.

وی با انتقاد از ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در مسیر شهرها و جاده‌های جزیره قشم ، خواستار نصب سرعت‌گیرهای استاندار و همچنین نصب تابلوهای بیشتر راهنما در سطح جاده‌ها و شهرها با هدف کمک به مسافران شد.

محمودزاده در پایان از عدم توجه به اهمیت ایجاد پارکینگ برای مجتمع‌های در حال ساخت شهرهای قشم و درگهان نیز انتقاد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا