گوناگون

فرهنگسرای امید جشن ویژه مادران شهدای گمنام منطقه 13 را برگزار کرد

81195957 5751991

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امید، در این همایش سراسری که روز 19 خرداد ماه همزمان در تمام فرهنگسراهای تهران برگزار شد، به همت فرهنگسرای امید و با حضور چهره‎های شاخص فرهنگی، سیاسی، شهری و مذهبی، از 11 مادر شهید گمنام منطقه قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم، پس از پخش تیزر نکوداشت مادران چشم انتظار که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهیه شده بود، حجت‎الاسلام « جعفرپور»، معاون سازمان مترو به سخنرانی پرداخت .

وی با اشاره به فرهنگ انتظار در کشور گفت: هیچ انتظاری به اندازه انتظار امام زمان (عج) نیست و هیچ فرد منتظری را نمی‎توانید پیدا کنید که اینگونه در انتظار منتظَر خود باشد.

وی سپس با اشاره به چشم‎انتظاری مادران شهیدان گمنام، خطاب به مادران شهید حاضر در همایش افزود: ما ممنون چشم‎انتظاری شما هستیم. به همان اندازه که ما انتظار حضرت ولیعصر (عج) را می‎کشیم، به همان اندازه معتقدیم وجود مادران شهید چشم به راه، افتخار این شهر، افتخار ایران اسلامی و افتخار همه بچه شیعه‎ها است.

حجت‎الاسلام جعفرپور ادامه داد: دعای شما مادران چشم به راه، گره گشا و مایه مباهات ام‎القرای جهان اسلام است. پس به حق فرزند عزیزتان دست دعا بلند کنید و با دعاهای خود، زمینه ساز جاری شدن برکت در کشور باشید.

در این همایش «عبدالجبار کاکایی»، شاعر معاصر هم حضور داشت که بعد از خواندن چند شعر برای مادران چشم به راه، آن‎ها را خالقان واقعی ادبیات پایداری نامید و گفت: «مادران شهید سهم زیادی در خلق ادبیات پایداری کشور ما داشته‎اند.

وی افزود: اینکه ادبیات پایداری ما از جهت نگاه، مضمون و محتوا، نسبت به ادبیات پایداری جهان برتری دارد، به دلیل اعتقادات و نگاه دینی‎مان است که به مضمون کشتن و کشته شدن در ادبیات پایداری دنیا، ارزش و اعتبار «شهادت» داده است و ما این را مدیون مادران شهید هستیم که خالقان واقعی ادبیات پایداری به شمار می‎روند.

در ادامه این مراسم کلیپی از حضور مسوولان فرهنگسرای امید در منزل مادران شهدای گمنام که جهت دعوت از ایشان صورت گرفته بود پخش شد.

مداحی «روح‎الله بهمنی»، ذاکر و مداح اهل بیت (ع)، اجرای سرود «شهدای مجنون» و «مادر» توسط گروه سرود نسیم قدر و تجلیل از مادران شهیدان گمنام از دیگر بخش‎های این مراسم 2 ساعته بود که عصر دیروز از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای امید برگزار شد.

ضمن اینکه حجت‎الاسلام والمسلمین رحمانی، نماینده بیت رهبری، محسن پیرهادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، خانم احمدی، مسئول امور بانوان در وزارت آموزش و پرورش، هادی ذاکری، شهردار منطقه 13 و رابعه مدنی، بازیگر، از جمله مهمانان ویژه همایش مادران چشم به راه بودند.

در آئین نکوداشت مادران چشم انتظار از مادران شهدای گمنام: رحمان رحمان زاده، قدیر رضا قلی زاده، مهرداد محمد تقی، عبدالرضا ذوالفقاری، محمد حسین بهادری فرد، کامبیز سیروس کبیری، حسین معظمی، رضا مشایخی، امییر ندایی، ناصر پور مطلق، احمد نصرالهی زاده تقدیر بعمل آمد.

7245/699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا