گوناگون

فضای سایبری بزرگترین تهدید جامعه امروز است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قیاسی بعد از ظهر سه شنبه در نخستین کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سال جاری اظهار داشت: حوزه سایبری یکی از آسیب هایی است که امروز متوجه جوانان و نوجوانان ما بوده و آنها را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در کنار فواید بسیار زیاد حوزه سایبری بسیاری از انحرافات اجتماعی و اخلاقی ما از دل این حوزه بیرون می‌آید، تصریح کرد: یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای جامعه امروز ما فضای سایبری است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین یکی از مباحث مهم و تأثیرگذار روی جوانان و نوجوانان استفاده از نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریرهایی با نمادهای غیر اسلامی است که باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه به کار حساس و مشکل این کارگروه اشاره کرد و گفت: شاید در بسیاری از کارگروه‌ها بتوان با بودجه و اعتبار کاری انجام داد اما در کارگروه اجتماعی و فرهنگی این طور نیست و باید با دید عالمانه ای به آن نگاه شود.

محمد حسینی بیان داشت: اگر ما تأکید بر فرهنگ بومی و بومی سازی آن داریم باید ابتدا اعتماد به نفس را در فرزندان خود ایجاد کنیم چراکه اگر این اعتماد به نفس وجود نداشته باشد در تصمیم‌گیری ها متزلزل هستیم.

وی با بیان اینکه ما در بسیاری از مواقع به جایگاه فکری و سلیقه ای فرزندان خود توجه نمی‌کنیم، اظهار داشت: نباید روش ما در این مسیر روش سلبی باشد چراکه این کار غیر مفید خواهد بود و باید از روش جلبی استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: خانواده‌ها باید به استفاده فرزندان خود از اینترنت، دوستی‌ها و برخوردهای آنان توجه بیشتری کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه تا تولیدات و مدیریت خود را هماهنگ نکنیم هیچ کار خاصی اتفاق نمی‌افتد، گفت: ما در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی زیادی داریم، اما تا زمانی که این دستگاه‌ها جزیره ای کار می‌کنند نتایج مثبتی را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: برای انجام هر اصلاح و الگویی در جامعه ابتدا باید مقدمات آن در جامعه انجام تا فضای جامعه برای دریافت این الگو مهیا شود، آن موقع است که بقیه مراحل انجام کار به خودی خود انجام می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه ما از ریشه‌ها، الگوهای تاریخی و میراث فرهنگی خود غافل شده‌ایم، اظهار کرد: ما باید از داشته‌های تاریخی خود در نوشت‌افزارها استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا