گوناگون

فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه فرهنگيان بايد ويژه و آينده محور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حبيب صفرزاده عصر شنبه در مراسم معرفی و انتصاب مسئول فرهنگی  و سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگیان امام محمدباقر(ع) خراسان شمالي، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با هدف آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به معلمان تاسیس شده و رسالت آن آموزش مهارت‌های حرفه‌ای معلمان با تقویت رویکرد پرورشی و فرهنگی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان درآینده پیشرفت و ارتقای کشور را تضمین خواهد کرد، لذا معلمی که وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده دارد باید در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی ، فرهنگی و دینی تقویت شود به گونه‌ای که با خلاقیت و مهارت فرهنگی در مقابل تهاجمات فرهنگی بدون آسیب باشد.

صفرزاده اضافه كرد: دانشگاه فرهنگیان برای تامین و تربیت معلمان مومن و متخصص و ماهر مورد نیاز آموزش و پرورش راه اندازی شده است، لذا انتظار است فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه تحولات خوبی را در پرورش معلمان آینده آموزش و پرورش به وجود آورد تا شاهد خلاقیت، ابتکار، اعتماد به نفس و معنویت معلمان در كشور باشیم. سرپرست دانشگاه فرهنگيان خراسان شمالي با تأكيد بر تقويت و افزايش فعاليت هاي فرهنگي در اين دانشگاه، گفت: فعاليت هاي فرهنگي در دانشگاه فرهنگيان بايد با نگاه به تربيت نيرو، به صورت ويژه و آينده محور صورت گيرد.

براتعلی منفردی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگيان استان نيز در این جلسه با بیان اینکه محیط دانشگاه فرهنگیان محل مقدسی است، اظهار داشت: این مهم موهبت بزرگی است که نصیب دانشجو معلمان شده تا بتوانند در این محیط دوران آموزش معلمی خود را بگذرانند.

وی با تاکید بر گسترش فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان افزود: کار معلم در سیستم تعلیم و تربیت بسیار سنگین است، لذا اگر در آینده این دانشجومعلمان درست به وظایف خود عمل کنند، می توانند منشا تحول در آموزش و پرورش بوده و انسان ساز و جامعه ساز شوند.

عباس کیفی بجستانی، مسئول فرهنگی دانشگاه فرهنگيان خراسان شمالي هم در اين مراسم ضمن سپاسگزاری از مسئولین دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دستگاه مولّد است، اگر می خواهیم آموزش و پرورش ارتقا و پیشرفت يابد، باید دانشگاه فرهنگیان را یک سرمایه و دارایی عظیم تلقی کرده و همه دستگاهها و نهادهای دولتی استان در جهت تقویت آن تلاش و کوشش کنند.

وی تصریح کرد: معلمان فرهیخته همیشه در عرصه فرهنگ اجتماعی و سیاسی پیشتاز بوده اند و در راه تحکیم اهداف والای انقلاب اسلامی نقش بی بدیل خود را ایفا کرده اند.

كيفي اضافه كرد: برنامه ريزي شده تا در تمامی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان کیفیت بخشی در دستور کار قرار گيرد تا شاهد تحولات جدیدی در جهت تقویت دانشجومعلمان باشیم.

وي گفت: رسالت فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان، گستردن چتری به تعداد همه دانشجویان است و همه دانشجومعلمان باید در زیر این چتر فرهنگی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کیفی بجستانی، مسئول جديد فرهنگي دانشگاه فرهنگيان خراسان شمالي دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی بوده و در سالهای قبل در بخشهای مختلف اداری آموزش و پرورش از جمله امورشاهد و ایثارگران، روابط عمومی، قرآن، نماز و عترت، معاون دبیرستان و مربی پرورشی در استانهای خراسان شمالی و رضوی خدمت كرده است.

همچنین در مراسم امروز نقی صفرزاده  و محمد حامدی به عنوان سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگيان خراسان شمالي معرفي شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا