گوناگون

قطعی مکرر آب در خرمشهر به دلیل فرسودگی شبکه توزیع

فرماندار خرمشهر گفت: شبکه توزیع آب این شهرستان مربوط به قبل از انقلاب است و هم‌اکنون به‌طور کامل دچار فرسودگی شده است.

فرج‌الله حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌ کرد: به دلیل این فرسودگی شبکه توزیع آب، در شهرستان شاهد قطعی مکرر آب هستیم که مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: کل شبکه آب شرب خرمشهر 600 کیلومتر است که 530 کیلومتر آن شبکه توزیع و 70 کیلومتر شبکه انتقال است. 70 درصد شبکه آب شرب شهرستان فرسوده است که تنها 30 درصد آن اصلاح شده است.

حیاتی ادامه‌ داد: در بعضی مناطق مانند محرزی، شنه، ام‌التلول، مسیر شلمچه و حاشیه‌های شهر که به‌دلیل انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه در بعضی از ساعات روز با افت شدید فشار آب یا قطعی آب مواجه می‌شوند.

فرماندار خرمشهر گفت: از خط انتقال جدید آب شهرستان نیز فقط حدود 7 کیلومتر آن اجرا شده در حالی که این خط انتقال باید تا شلمچه اجرا شود.

وی اظهارکرد: در فصل تابستان 80 درصد آب خرمشهر از طریق طرح غدیر و 20 درصد از کانال مارد تامین می‌شود اما در فصل زمستان کل آب شهرستان از طرح غدیر تامین می‌شود.

حیاتی گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه خرمشهر 105 هزار متر مکعب در روز است که در پیک مصرف 80 هزار متر مکعب تولید می‌شود و در صورت تکمیل فاز 2 تصفیه‌خانه که در حال اجرا است، ظرفیت آن به 145 هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی درباره وضعیت فاضلاب شهرستان خرمشهر با بیان این‌که 40 درصد شبکه فاضلاب شهرستان اصلا ایجاد نشده‌است، گفت: کل طرح شبکه فاضلاب خرمشهر در قالب 265 کیلومتر انشعابات و 286 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و 36 تلمبه‌خانه در افق طرح سال 1415 شمسی تعریف شده که تاکنون 114 کیلومتر از انشعابات، 159 کیلومتر شبکه و 27 تلمبه‌خانه اجرا شده است و در حال حاضر احداث شبکه فاضلاب مناطق عباره، کوت‌شیخ و عیدان و ایجاد 4 تلمبه‌خانه در حال اجرا است.

خبرنگار: 17026

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا