گوناگون

فهرست چهارتیم برتر بسکتبال کاپ آسیا کامل شد/ اعلام برنامه‌های روزهشتم

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز با برگزاری چهار دیدار از مرحله یک چهارم نهایی در ووهان چین پیگیری شد. در آخرین دیدار این مرحله از رقابت‌ها که ساعتی پیش به پایان رسید تیم ملی کشور میزبان یعنی چین موفق شد در مصاف با سنگاپور به برتری دست یافته و مجوز صعود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را کامل کند.

چین آخرین تیمی بود که به مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا صعود کرد. اولین سهمیه این مرحله از رقابت‌ها توسط چین‌تایپه به دست آمد. این تیم امروز نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی را برابر ژاپن برگزار شد و با کسب پیروزی موفق به صعود شد.

ایران – اردن هم دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بود که با برتری ملی‌پوشان کشورمان همراه بود. آنها در حالی نتیجه این دیدار را از آن خود کردند که در برخلاف چهار دیدار گذشته خود در مرحله گروهی از انسجام تیمی کاملتری برخوردار بودند و با تسلط بیشتر بر جریان بازی و البته مالکیت بیشتر توپ نسبت به حریف موفق به کسب پیروزی شدند و اینگونه انتقام شکست برابر اردن در یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2011 آسیا که به خاطر آن از تکرار عنوان قهرمانی و کسب سهمیه المپیک لندن بازماندند، را گرفتند.

بعد از این دیدار نیز تیم ملی فیلیپین در رقابت با هندی‌ها اسباب شکست را برای آنها فراهم کردند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

نتیجه چهار دیدار برگزار شده در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به این شرح است:

* چین‌تایپه 76 – ژاپن 62
* ایران 75 – اردن 60
* فیلیپین 70 – هند 66
* چین 84 – سنگاپور 37

به گزارش مهر، پنجمین مرحله مسابقات بسکتبال کاپ آسیا روز جمعه با برگزاری دیدارهای روز هشتم در ووهان چین پیگیری می‌شود. در این روز از رقابت‌ها دیدارهای مرحله نیمه نهایی و همچنین دو دیدار برای تعیین رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم برگزار می‌شود. برنامه این دیدارها به این شرح است:

جمعه 27 تیرماه

رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم
* اردن – هند
* سنگاپور – ژاپن

مرحله نیمه نهایی
* ایران – فیلیپین
* چین – چین تایپه

دیدار دو تیم ایران و فیلیپین ساعت 13:45 به وقت ایران برگزار می‌شود.

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که از جمعه گذشته با حضور 9 تیم در ووهان آغاز شد، روز شنبه با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان می‌دهد. تیم نخست این رقابت‌ها به طور مستقیم به بیست و هشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک 2016 برزیل صعود خواهد کرد. تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین رقابت‌های کاپ آسیا که سال 2012 در ژاپن برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا