گوناگون

قائم مقام شرکت واگن سازی چین: علاقه مند به همکاری با شرکت های ایرانی هستیم

81190982 5743187

ˈوانگ ژیائویانگˈ روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از حضورمان در ایران، مشاهده و بررسی شرکت هایی است که امکان شراکت با آنها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید هیاتی از این شرکت از مترو تبریز و آکیا خودرو، افزود: این شرکت قابلیت های زیادی دارد و در صورتی که شرکت های ایرانی تمایل داشته باشند، آماده ایم با آن ها در خصوص واگن سازی همکاری کنیم.

ژیائویانگ گفت: حمایت این شرکت از سوی دولت و شهرداری و همچنین توانایی های آن در ساخت اتوبوس، امکان همکاری با این شرکت را تسهیل کرده است.

وی افزود: شرکت CSR چین در فعالیت های خود، به دنبال تحقق به موقع خواسته مشتریان است و آکیا خودرو برای اینکه شریک ما در ایران شود باید وارد موضوع شده و برنامه های خود را اعلام کند.

***عقب ماندگی های مترو تبریز جبران می شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: می خواهیم عقب ماندگی های متروی تبریز در گذشته را جبران کنیم.

اسماعیل جبارزاده روز شنبه در دیدار با مسوولان شرکت واگن سازی ˈ سی.اس.آرˈ (CSR) چین (تامین کننده واگن های خطوط متروی تبریز، اصفهان و شیراز)، اظهار کرد: مترو از طرح های بسیار مهمی است که با تمام توان از آن حمایت و عقب ماندگی های این طرح در گذشته از قبیل ساخت خطوط و تجهیزات و واگن را برطرف خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در قانون بودجه 93، ظرفیت های خوبی برای استفاده از فایناس پیش بینی شده و دوست داریم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: استفاده از 30 میلیارد دلار فاینانس مالی برای کشور اجازه داده شده و ما می خواهیم سهم بزرگی از این فاینانس را در آذربایجان شرقی جذب کنیم.

وی با اشاره به صحبت های اخیر خود با مسوولان وزارت کشور و معاون عمرانی وزیر که در ارتباط مستقیم با موضوع واگن های مترو است، افزود: دوست داریم شرکت چینی خط تولید و یا مونتاژ واگن ها را در تبریز راه اندازی کند و یا حداقل واگن های مورد نیاز استان در خود تبریز و با مشارکت این شرکت چینی ساخته شود.

جبارزاده گفت: در این خصوص صحبت های لازم را با مسوولان شرکت مادر تخصصی انجام داده ایم و اگر شرکت چینی برای ساخت واگن ها، تبریز را انتخاب کند دست ما نیز برای حمایت بازتر خواهد شد و شرکت خودروسازی آکیا هم که مورد توجه چینی ها در امر ساخت واگن است به طور طبیعی همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: به مسوولان وزارت کشور قول داده ایم در کوتاه ترین مدت مقدمات همکاری شرکت آکیا خودرو را با شرکت چینی فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پرداخت قراردادهای بین المللی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و نگرش این دولت به مسایل اقتصادی و پرداخت بین المللی، هیچ مشکلی در امر پرداخت نخواهد بود مضاف بر اینکه ایران منابع مالی بسیاری در چین دارد که ارزش آنها چند صد برابر واگن های مورد نیاز است.

جبارزاده گفت: در صورت فراهم شدن استفاده فاینانس در این قرارداد، شرکت چینی بدون اینکه منتظر خزانه برای گرفتن دریافتی های خود باشد می تواند از طریق بانک های چینی نسبت به وصول دریافتی های خود اقدام کند.

وی افزود: استانداری می خواهد سرنوشت تبریز در امر تهیه واگن های مورد نیاز از دیگر شهرهای ایران جدا کرده و با سرعت بیشتری پیش برود از این رو بار دیگر علاقه خود را برای تولید واگن های مورد نیاز استان در تبریز با همکاری شرکت چینی اعلام می کنیم.

این شرکت چینی که تامین کننده واگن های متروی شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز است، دارای ظرفیت تولید سه هزار واگن در سال بوده و سومین شرکت تولید کننده واگن مترو در چین به شمار می رود.

همچنین 1200 دستگاه واگن مترو و تراموا در سال در این شرکت ساخته می شود و برای ساخت 700 واگن در سال نیز با 200 کیلومتر سرعت در ساعت ظرفیت دارد.

شرکت CSR برای تامین واگن های خطوط متروی سه شهر تبریز، اصفهان و شیراز قرارداد امضا کرده و باید 350 دستگاه واگن را تحویل متروی این شهرها دهد.

از این تعداد 150 دستگاه واگن به متروی تبریز اختصاص دارد که در ماه های گذشته پنج واگن از این تعداد تحویل شده است.

7233/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا