گوناگون

قانونمداری لازمه مدیریت شهری است

به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر از سوی مردم و برای خدمت به آنان انتخاب می شوند، افزود: شناخت درست مشکلات زمینه مناسب برای ارایه راهکارهای لازم را فراهم می کند.

وی اظهار کرد: شهرها بر اساس یک فرهنگ ساخته می شوند و این مهم به عنوان پیشینه قضاوت نسل های آینده از مولفه های موجود در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب با توجه به شاخصه های فرهنگی جامعه از سوی شورای اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: باید مولفه های اسلامی و ایرانی در زمینه توسعه و عمران شهرها مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی ادامه داد: برای ساخت شهر اسلامی رعایت برخی موارد از جمله حق همسایگی، اشرافیت، نوع مصالح به کار رفته، جانمایی مساجد و مراکز خرید الزامی است که در زمان حاضر بسیاری از این اصول رعایت نمی شود.

وی ابراز کرد: طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نهاد یا ارگانی مسوولیت فرهنگ سازی در حوزه امور شهری را عهده دار نبوده چرا که درصورت تحقق این امر، وضعیت امنیت روانی جامعه بهتر از این بود.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان یک نهادرسمی می توانند با تصویب قوانین لازم گام های موثری در زمینه آموزش و رفع مشکلات فرهنگی بردارند.

رحمتی یادآورشد: در برخی موارد، عوامانه ترین حرف ها بدون وجود سنگ محک لازم از سوی کارشناسان در سطح جامعه جاری می شود که این امر نیازمند آسیب شناسی و ارایه راهکارهای مقتضی است.

وی یادآور: 20 سال از بحث حذف پارکینگ و واریز وجوه آن به حساب شهرداری برای ساخت پارکینگ می گذرد اما عملا اقدام قابل توجه در این زمینه انجام نشده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: با وجود اعتبارات موجود در شهرداری زنجان چاره ای جزحرکت به سمت سرمایه گذاری های مشترک با تعین قدر سهم طرفین وجود ندارد که در این راستا دستگاههای مختلفی ظرفیت مشارکت با شهرداری را دارند.

رحمتی از کلنگ زنی طرح سبزه میدان همزمان با عید سعید فطر امسال درصورت تصویب آن توسط اعضای شورای اسلامی شهرزنجان خبر داد و افزود: در این طرح بخش های مختلف از جمله پارکینگ دو هزارو 200 خودرو، مجموعه فرهنگی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان و مجموعه ای برای صنایع دستی درنظر گرفته شده است.

وی به تجمع برخی مشاغل در نقاطی از سطح شهر زنجان اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی هایی برای انتقال خدمات پزشکی و پیراپزشکی در ضلع شمالی بیمارستان ولیعصر(عج) انجام شده است تا از این طریق از ظرفیت های استان زنجان به واسطه همجواری آن با استانهای مختلف و تردد قابل توجه افراد درحوزه توریست درمانی استفاده شود.

7318/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا