گوناگون

قرآن خواندن شیعه و سنی در کنار هم برایم جالب بود

به گزارش خبرگزاری مهر، متسابق کلمبیایی حاضر در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران با حرارت و شور خاصی از قرآن و تأثیر آن بر زندگی مسلمانان سخن ‌گفت، او تقاضای ما را برای یک گفت‌وگوی کوتاه پذیرفت و با تواضع و فروتنی به سوالات ما پاسخ داد.

خودتان را معرفی کنید؟

نام من «هرنادو دیاز» است و 27 سال سن دارم و یک نقاش حرفه‌ای اهل کلمبیا هستم.

چگونه با قرآن آشنا شدید؟

من از 10 سال پیش خواندن قرآن به صورت تجوید آغاز کردم و برای نخستین بار در مسابقات بین المللی قرآن در چنین سطحی شرکت می‌کنم.

سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تجربه خوبی برای من است و سطح مسابقات و قرائت‌ها خیلی خوب است و قرائت قاری لبنانی برای من جالب توجه بود.

آیا نظر خاصی در مورد داوری مسابقات دارید؟

فکر می‌کنم به داوران بهترین نحو کار خود را انجام می‌دهند، چرا که استادان بزرگی در این دوره از مسابقات حضور دارند و همه سبک و روش‌ها، ترتیل‌ها و قرائت‌ها را به خوبی می شناسند.

در مدت زمان حضور شما در مسابقات قرآنی چه چیزی جالب توجه بود؟

مهمترین چیزی که خیلی به چشمم آمد، این بود که همه ما، دور همدیگر نشستیم و قرآن خواندیم بدون اینکه به این مسئله توجه داشته باشیم که شیعه یا سنی هستیم، یا اهل کدام کشور هستیم و این موضوع برای من خیلی جالب بود.

در مورد بازدیدی که از بیت امام خمینی (ره) داشتید، چه نظری دارید؟

من کتا‌های زیادی را در مورد امام خمینی و انقلاب اسلامی مطالعه کرده بودم ایشان شخصیت بسیار تأثیرگذاری در جهان اسلام داشت و توانست انقلاب بزرگی بر ضد بر قدرت‌های جهانی را رهبری کند و به پیروزی برساند.

همچنین «فواد عساف» قاری برجسته اهل گرجستان شرکت کننده در سی و یکمین دوره مسابقات قرآن ایران کرد: برای نخستین بار در یک مسابقه بین‌المللی قرآن در چنین سطحی شرکت کرده‌ام و در کشور خودم در مسابقات محلی قرآن، مقام اول را کسب کردم.

وی که 25 سال سن دارد و به عنوان معلم، مبلغ و امام جماعت مسجد در گرجستان مشغول فعالیت است، اظهار داشت: البته نیاید هیچکس نا امید باشد و به نظر من اگر خداوند عنایت کند، حتماً مقام خواهم آورد، اگر نه، که خودم فکر نمی‌کنم مقامی به دست آورم.

«عساف» در مورد سطح کلی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان تصریح کرد: البته در مورد این مسابقات باید بگویم، آنچه که در این چند روز مشاهده کردم و به قرائت‌ها گوش داده‌ام، به نظرم سطح بالا، خوب و متوسط هر دو در بین قاریان وجود دارد، ولی امسال یک تعدادی از قاریان هم در سطح پایینی وجود دارند.

متسابق گرجستانی در خصوص داوری مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: داوران مسابقات بدون نظر و طرفداری از شخص به کار داوری مشغول هستند و قضاوت خود را به نحو خوبی انجام می‌دهند.

وی در پایان سخنانش در مورد ویژگی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: من از روزی که در این مسابقات شرکت کردم و تا این لحظه که روند آن را دنبال می‌کنم، از نظر مهمانوازی، پذیرایی و مراسم و برنامه‌هایی که اجرا شده است تا اینجا بسیار خوب و در خور توجه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا