گوناگون

لازمه شكوفايي بخش كشاورزي مدیریت جهادی است

به گزارش خبرنگار مهر،  محمود قاسم نژاد ظهر سه شنبه در نخستین نشست كارگروه تخصصي كشاورزي و منابع طبيعي كانون بسيج مهندسين كشاورزي ماسال بر استفاده از توانمندي بسيج مهندسان كشاورزي برای افزايش بهره وري كشاورزي در این شهرستان تاكيد كرد.

وی با ابراز خشنودي از ورود بدنه بسيج به بخش كشاورزي در راستاي بهبود و توسعه بخش كشاورزي اظهارداشت: با توجه به سابقه تاريخي بسيج و نقش موثري كه در مقاطع حساس تاريخي به ويژه جنگ تحميلي جاي بسي اميدواري است كه با حضور بسيج در اين بخش نيز  همگان شاهد افزايش بهره وري بخش كشاورزي و دستيابي به منويات مقام معظم رهبري در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعه درون زاي اقتصادي باشند.

فرماندار شهرستان ماسال با اشاره به توانمندي هاي بسيار بالاي منطقه در حوزه هاي كشاورزي، دامداري و شيلات گفت: با استفاده از پتانسيل بالاي نيروي انساني و مهندسان كشاورزي و انتقال اصول علمي كشاورزي به كشاورزان باید موجبات افزايش توليدات كشاورزي و بهره وري در اين بخش را فراهم کرد.

وی همچنین استفاده نامناسب از كود و سموم شيميايي را يكي ديگر از دغدغه هاي موجود در بخش كشاورزي دانست و با اشاره به افزايش انواع بيماري هاي سرطاني ناشي از اين سموم افزود: با آموزش روش هاي ارگانيك مبارزه با آفات به كشاورزان باید زمينه ارائه محصولات كشاورزي ارگانيك و سالم در اين بخش را آماده کرد.

معاون اجرايي سپاه قدس گيلان نيز در این جلسه با اشاره به تحريم هاي 35 ساله استكبار جهاني بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي گفت: دشمن با وضع تحريم هاي مختلف به دنبال تحت فشار قرار دادن عموم مردم و ايجاد مشكل در تهيه ملزومات غذايي و كشاورزي است.

سرهنگ عباس بایرامی با بيان اينكه دشمن با استفاده از دو اهرم توليد و مصرف در بازار سرمايه اي به دنبال ضربه زدن به اقتصاد كشور است، افزود : مقام معظم رهبري براي نخستین بار در سال 1386 تهديدات دشمن در حوزه اقتصادي و تغيير فرهنگ مصرف در كشور را متذكر شدند و در سالهاي بعدي نيز به كرار بر لزوم تقويت اقتصاد مقاومتي و مقابله با تهديدات دشمن در حوزه اقتصاد و كشاورزي  تاكيد داشته اند.

وی تصریح کرد: بزرگترين سرمايه هر كشور در امر توسعه، نيروي انساني آن كشور محسوب مي شود كه خوشبختانه كشور ایران داراي تعداد كثيري از فارغ التحصيلان در حوزه كشاورزي است و در صورت استفاده مناسب از آنها مي توان موجبات رشد و شكوفايي بخش كشاورزي در كشور را فراهم کرد.

معاون اجرايي سپاه قدس گيلان با اشاره به تحريم هاي دشمنان بر عليه كشور در هشت سال دفاع مقدس و عدم ارائه هرگونه امكانات حتي در حد سيم خار دار و استفاده از توانمندي  رزمندگان با اتكا به قدرت ايمان در راستاي تامين امكانات مورد نياز در جنگ گفت: در حوزه اقتصادي و بخش كشاورزي نيز مي توان با تعميم همان فرهنگ، تهديدها و تحريم دشمنان را بي اثر  کرد.

وی افزود: دشمن با تغيير فرهنگ مصرف و  سوق دادن جامعه به سمت مصرف گرايي به دنبال اين است كه آسيب پذيري كشور را در بخش كشاورزي و امنيت غذايي افزايش دهد.

بایرامی ادامه داد: متاسفانه امروز در خيلي از روستاها همگان شاهد اين هستند كه از توليد به مصرف گرايي روي آورده اند و بسياري از مايحتاج روزانه خويش را به صورت آماده و كارخانه اي استفاده مي كنند اين در حالي است كه در گذشته روستائيان اكثر مواد غذايي خويش را خودشان توليد  و علاوه بر مصرف روزانه خود به بازار نيز عرضه مي كردند.

وی تاكيد كرد: با عزم جدي و انتقال نگاه علمي به كشاورزان و مداومت و ممارست در كار فرهنگي باید كشاورزان و روستائيان را به جايگاه واقعي خود در عرصه توليد و نقش آفريني برای افزايش بهره وري در حوزه كشاورزي رساند.                                                         

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا