گوناگون

ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین اهداف استکبار جهانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هماهنگی گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ظهر شنبه به ریاست سید علی موسوی در فرمانداری قزوین برگزار شد.

سید علی موسوی در این جلسه گفت:  همزمان شدن روز سیزدهم آبان با ایام عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام فرصت بسیار مناسبی است تا وعاظ و سخنرانان اهداف استکبار ستیزی قیام کربلا را تشریح کنند.

موسوی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش تصریح کرد: این ایام همواره برای مسلمانان برکات زیادی داشته است لذا انتظار می رود تا مداحان و سخنرانان اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم بیان و بر لزوم الگو گرفتن از آن حضرت و یاران باوفایش تاکید کنند.

وی یادآورشد:استکبار جهانی تلاش می کند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به اهداف شوم خود دست یابد که در این راستا با تشکیل گروههای تروریستی و تبلیغات رسانه ای سعی با شبهه افکنی در بین مسلمین تفرقه ایجاد کند که همه به ویژه مداحان و سخنرانان و هیئت اهای مذهبی وظیفه دارند در ایام عزاداری ماه محرم با حفظ رعایت شوونات دینی و برپایی مراسم عزاداری سنتی مبتنی بر فرهنگ شیعی توطئه دشمنان را خنثی کنند.

فرماندار قزوین بیان کرد: ریشه های انقلاب ملت ایران را باید در آموزه های دین مبین اسلام و نهضت کربلا جستجو کرد وجوانان انقلابی ایران اسلامی در روز سیزدهم آبان ماه با تاسی از اهداف ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار که در نهضت عاشورا نهفته است با تسخیر لانه جاسوسی علیه استکبار جهانی و یزیدیان زمان قیام کردند.

موسوی در ادامه گفت: سیزدهم آبان ماه یادآور سه واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی از جمله شهادت دانش آموزان مسلمان به دست رژیم طاغوت، تبعید امام خمینی و تسخیر لانه جاسوسی است روز سیزدهم آبان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از کارهای ارزشمندی است که موجب تقویت روحیه ظلم ستیزی ملت شده است.

فرماندار قزوین با اشاره به اینکه تمامی این وقایع تاریخی در جهت مبارزه با استکبار بوده است اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سردمداران امریکا که منافع خود را در کشورمان در خطر می دیدند در لانه جاسوسی علیه انقلاب اسلامی توطئه می کردند که با هوشیاری جوانان این سرزمین لانه جاسوسی تسخیر و نقشه آنان برملا شد که امام خمینی رحمه الله علیه به درستی از این واقعه با عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کردند.

در این جلسه با توجه به همزمانی ایام عزدارای ماه محرم با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بر لزوم فضاسازی سطح شهر ، استفاده از ظرفیت رسانه ها و راه اندازی هیئت های عزاداری دانش آموزی در جهت ترویج فرهنگ استکبار ستیزی تاکید شد.   
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا