گوناگون

مبارزه با موادر مخدر جهاد فرهنگی می‌طلبد

“عابد فتاحی” نماینده مردم ارومیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر شیمیایی از سوی جوانان کشور، گفت: نگاه ما به مواد مخدر وسیع‌تر شده و چندین بار با مسئولین کشوری در این راستا نشست‌هایی را برگزار کردیم. 
 
وی ادامه داد: متأسفانه مکان و وسایل مورد نیاز تهیه این مواد نسبت به مواد تریاک و هروئین آسان‌تر است و همچنین نسبت به تریاک خطرناک و کشنده است. 
 
فتاحی افزود: در رابطه با مواد مخدر شیمیایی 2 بار کمیسیون بهداشت نشست‌هایی را برقرار کرد و باتوجه به اینکه هر روز چندین نفر با مصرف این مواد فوت می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به این مسئله کرد. 
 
فتاحی با بیان اینکه پرمصرف‌ترین استان به مواد مخدر کرمان و کم مصرف‌ترین استان زنجان است، گفت: باید برای مبارزه با مواد مخدر در کشور جهاد فرهنگی صورت بگیرد تا این معضل گریبانگیر خانواده‌ها نشود. 
 
عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه مصرف مواد مخدر و اثرات سوء آن بیشتر جوانان را تهدید می‌کند، گفت: خانواده‌ها باید فرزندانشان را زیر نظر قرار دهند و همچنین رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما و مطبوعات باید در این راستا اطلاع ‌رسانی کنند. 
 
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه متأسفانه تولید مواد مخدر شیمیایی در کشور بسیار رایج است، خاطر نشان کرد: مسئولان باید معضل بیکاری و مسکن جوانان را حل کنند، چرا که افراد بیکار همواره مصرف کننده مواد مخدر هستند.  

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا